پرتغال اولین مجوزهای صرافی ارز دیجیتال را اعطا می‌کند

بانک مرکزی پرتغال برای اولین بار به دو صرافی ارز دیجیتال مجوز داده است.

در بیانیه‌ای رسمی، این بانک اعلام کرد که دو صرافی به نام‌های کریپتولوجا (Criptoloja) و مایند د کوین (Mind The Coin) را به عنوان “ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی” به رسمیت می شناسد. از زمان اجرای قانون جدید در مورد سیستم عامل های معاملات ارز دیجیتال در اوایل سال جاری، این اولین باری است که صرافی ها مجوز فعالیت کسب می‌کنند.

این اعطای مجوز پس از نزدیک به نه ماه  از درخواست ثبت صورت گرفته است. پدرو بورخس ، مدیر عامل صرافی کریپتولوجا در این خصوص گفته است: “این راهی طولانی بود و اینکه اولین صرافی ارز دیجیتال تأیید شده در پرتغال باشیم دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.”

به گزارش یک رسانه محلی یک مدیر بانکی تأیید کرده است که در ماه آوریل، بانک مرکزی پرتغال پنج درخواست ثبت رسمی و در مجموع 60 درخواست غیررسمی برای صرافی‌های ارز دیجیتال دریافت کرده است.

بورخس افزود، Criptolojaقصد دارد “طی چند هفته آینده” فعالیت خود را آغاز کند و نیز این شرکت به مشتریان اجازه می‌دهد تا حساب‌های آنلاین خود را باز کنند اما هنوز تجارت آنلاین را فعال نکرده است.

به گفته بورخس، کریپتولوجا تلاش خواهد کرد مردم پرتغالی را که به دنبال سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و از اعتماد کافی برای افتتاح حساب در صرافی‌های خارجی برخوردار نیستند، گردهم آورد.

بورخس افزود که بیشترین میزان استفاده از ارز دیجیتال در پرتغال مربوط به نسل‌های جوان تجار وجود دارد، اگرچه این شرکت به دنبال ارتقا اکوسیستم کریپتو در میان قشر‌های مختف افراد جامعه است.

 

منبع  coindesk.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.