هشدار بانک مرکزی کوبا در مورد افزایش پرونده های پانزی مرتبط با ارزهای دیجیتال

در چند ماه گذشته کوبا شاهد برخی هیجانات در زمینه پذیرش ارز دیجیتال در سراسر کشور بوده است، اما راه رسیدن به این هدف هنوز هموار نیست. بانک مرکزی این کشور اخیراً در مورد افزایش موارد کلاهبرداری مربوط به ارزهای دیجیتال به تمامی مردم این کشور هشدار داده است.

طبق اعلامیه منتشر شده توسط بانک مرکزی کوبا شهروندان باید از طرح های پانزی دارایی دیجیتال تحت پوشش سرمایه گذاری های قانونی مطلع باشند. این طرح ها چندین نفر را در سراسر کشور که از بحران اقتصادی طولانی مدت آسیب دیده طعمه خود قرار داده‌اند.

این سازمانها با ارائه تبلیغات گمراه کننده در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلت فرم‌ها، امکان ایجاد “سرمایه گذاری پیشرفته” حتی با استفاده از دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک منبع جدید، با هدف بیدار کردن علاقه مصرف کنندگان، پدیدار می‌شوند. اینگونه تبلیغات به طور کلی نوید راهی برای سودآوری سریع و آسان، بدون هیچ گونه خطری را می‌دهند.

علاوه‌ بر ‌این، بانک مرکزی اشاره می کند که دولت کوبا در حال حاضر هیچ پروژه مرتبط با ارز مجازی را در کشور تأیید نمی کند و در واقع، “به مردم توصیه می کند که در هیچ گونه از این طرح‌ها درگیر نشوند.”

علیرغم هشدارهای صادر شده توسط بانک مرکزی کوبا، رئیس جمهور این کشور، میگوئل دیاز-کانل، در مورد امکان قرار دادن ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از برنامه خود “برای بهبود اقتصاد ملی” صحبت کرد.

طبق گزارشات هفته گذشته، دیاز کانل می خواهد امکان اجرای چنین فناوری های غیرمتمرکز و تأثیر آنها بر کشور را ارزیابی کند. با این حال، وی درمورد این مسئله که آیا تصمیم گرفته است دارایی های دیجیتال را تصویب کند یا یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ایجاد کند اشاره‌ای نکرده است.

 

منبع: news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.