نگرانی فدراسیون بانک‌های کره جنوبی از افزایش تجارت آلت کوین ها

فدراسیون بانک های کره جنوبی در مورد افزایش حجم تجارت آلت کوین ها در صرافی های ارز دیجیتال در این کشور هشدار داده است.

بر اساس گزارشی از کره هرالد در روز دوشنبه، این انجمن بانکی از بانک های عضو خود خواسته است تا در مورد آلت کوین های ارائه شده توسط صرافی های ارز دیجیتال که مشتریان این بانک ها هستند، حسابرسی کنند.

گزارش شده است که این فدراسیون (KFB) نگران خطرات احتمالی گریبان گیر این بانک ها است چرا که این بانک ها در حال سرویس رسانی به صرافی هایی هستند که بیش از حد در زمینه آلت کوین ها فعالیت می کنند.

یکی از مسئولان این فدراسیون بانکی به نقل از The Korea Herald توضیح داد:

“یکی از معیارهای اصلی ما ایمنی دارایی های دیجیتال است که می تواند با تعداد ارزهای دیجیتال موجود در صرافی اندازه گیری شود. اگر یک صرافی با دارایی های دیجیتال زیادی درگیر باشد، با خطرات بیشتری نیز مواجه است.”

همانطور که قبلاً در گزارش ها آمده است، حجم شدیدی از توجه ها توسط معامله گران ارزهای دیجیتال در کره جنوبی نسبت به آلت کوین ها معطوف شده است و این همزمان با افت میزان مبادلات مربوط به بیت کوین (BTC) بوده است که تبدیل به مشخصه بارز صرافی های کره جنوبی از آغاز امسال شده است.

از میان چهار صرافی بزرگ کره جنوبی سه مورد از آن ها یعنی Upbit ، Coinone و Bithumb هر کدام بیش از 150 آلت کوین را در پلت فرم خود لیست کرده اند. این در حالی است که حجم معاملات بیت کوین در این صرافی ها کمتر از 5٪ و بسیار کمتر از میانگین آن در سایر صرافی های عمده ای مانند Coinbase و Binance است.

تحت الگوی تجارت ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، مسئولیت نظارت دقیق بر این صرافی ها بر عهده بانک ها است  و به همین دلیل است که این فدراسیون به بانک ها هشدار می دهد. این انجمن بانکی همچنین از اعضای خود می خواهد از خطرات احتمالی پولشویی که می تواند با افزایش فعلی تجارت آلت کوین ها مرتبط باشد آگاه باشند.

موج افزایش تجارت آلت کوین ها در کره جنوبی یکی دیگر از شواهد حمایت از آلت سیزن می باشد. در واقع، سلطه بازار بیت کوین در حال کاهش است و هم اکنون در پایین ترین سطح خود از ژوئیه 2018 قرار دارد.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.