نظرسنجی مردمی به امید جلوگیری از بسته شدن درگاه‌های بانکی در صرافی‌های داخلی

در چند هفتۀ گذشته، اخبار متفاوتی در رابطه با ارزهای دیحیتال و نوع فعالیت و معاملات صرافی‌ها ، سرمایه‌گزاری و فعالیت مردم در این بازار از رسانه‌های مختلف منتشر شده است.
در پی ادامه دار شدن این دست از جریانات، در آخرین اخبار منتشر شده این طور عنوان شده که بانک مرکزی در تلاش است تا درگاه‌های پرداخت آنلاینی که در صرافی‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد را مسدود کند. این خبر با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم و برخی از چهره‌های مطرح مواجه شده و بدیهی است که این دست از تصمیمات همواره موافقان و مخالفانی را در پی خواهد داشت.
به همین منظور برخی از افراد و فعالانی که با این تصمیم مخالف هستند اقدام به راه‌اندازی یک کمپین جمع‌آوری امضای دیجیتال در سایت کارزار کردند که با هشتگ رمزارز در این سایت منتشر شده است. در ابتدای متن بیانۀ منتشر شده اینطور آمده است:
به استحضار می‌رساند بازار رمزارزها به موضوعی استراتژیک در ایران و جهان بدل شده که بسیاری از نخبگان کشور در آن فعالیت دارند. علیرغم قانونی بودن تبادل رمزارز به شرط قبول مسئولیت خطرپذیری توسط متعاملین بر اساس بند یک مصوبه شماره ۵۸۱۴۴ ت ۵۵۶۳۷ ه مورخ 13/05/98 هیئت وزیران اقدامات شتاب‌زده بانک مرکزی در خصوص بستن درگاه‌های پرداخت در سالی که به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها موسوم شده است، می‌تواند به مشکلات مالی و بحران‌های اقتصادی امنیتی در این حوزه منجر شود.
اکوسیستم رمزارزها (رمزارزش) در حال حاضر از حدود حداقل سیصد شرکت تشکیل شده که بیش از ده هزار شغل برای افراد متخصص و مجرب ایجاد کرده‌اند.”

 

افرادی که در فضای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال فعال بوده و با مسدودسازی درگاه‌های پرداخت بانکی مخالف هستند می‌توانند به ورود به سایت کارزار در این کمپین مشارکت داشته باشند.
ناگفته نماند که طبق آخرین اخبار،   رییس بانک مرکزی به منظور شفاف شدن مواضع بانک مرکزی اینگونه گفت:
“برخلاف شایعات و اخبار منتشر شده، بانک مرکزی به هیچ عنوان در این حوزه منفعل نبوده و برای ترسیم نقشه جامع مدیریت فضای فعلی، ضمن رایزنی با حوزه‌های مختلف حاکمیت و دولت در راستای تبیین راهبرد کلان کشور در مواجهه با پدیده رمزارزها، اقدام موثری را با همکاری مرکز ملی فضای مجازی انجام داده و امیدواریم بتوانیم با ایجاد الگوی فکری و ذهنی یکسان در بدنه اجرایی و تقنینی کشور، شرایط بهینه‌ای را برای کشور عزیزمان مهیا کنیم و قطعاً در این راه نقش مجلس در تنظیم قوانین مربوطه بسیار پررنگ است.
بانک مرکزی تا زمان ترسیم نقشه راه مذکور از انجام هر اقدام شتابزده‌ای که این روزها شایعه شده است، خودداری می‌کند.”
 
وبسایت کارزار یک استارتاپ اجتماعی است که مأموریت اصلی آن ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از طریق ایجاد بستری برای هم‌افزایی خواست‌های مدنی است که از سال 1396 راه‌اندازی  شده و حالا با میزبانی میلیون‌ها امضا به نامی شناخته شده میان مردم و فعالان اجتماعی تبدیل شده است و صدها رسانه مطالبات مطرح شده در آن را پوشش داده‌اند و تجربیات موفقی را نیز در حوزه مطالبه‌گری رقم زده است. کارزار پلتفرمی امن، مستقل و رایگان برای طرح درخواست‌ها، شکواییه‌ها و تقدیرهای جمعی از طریق جمع‌آوری امضا است. پتلفرم کارزار دارای مجوزهای لازم از مراجع مختلف است و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و با اتکا به اصل ۲۴ قانون اساسی مبنی بر آزادی بیان، و همچنین قوانین حقوق شهروندی و قانون تجارت الکترونیک در کشور فعالیت می‌نماید.
برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.