ممنوعیت میم کوین‌ها، توکن‌های صرافی‌ها و NFT‌ها در تایلند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند روز جمعه از ممنوعیت چندین نوع توکن محبوب دنیای دیجیتال از جمله میم کوین‌ها، توکن‌های هواداری و توکن‌های غیر مثلی (NFT) را ممنوع کرد. این تصمیم به دنبال آن است که این ابزارهای دیجیتال و چنین توکن‌هایی به شدت تحت تأثیر هوی و هوس اجتماعی تغییر قیمت می‌دهند.

این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند آخرین اقدام این نهاد قانونگذار است تا چارچوبی برای ارزهای دیجیتال در این پادشاهی ایجاد شود. اگرچه این کمیسیون به دنبال ممنوعیت کریپتو به طور کامل نیست ، این رگولاتور تصمیم گرفته است یک موضع محافظه کارانه به منظور جلوگیری از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن افراد عادی و حتی تریدر‌ها در سرمایه گذاری‌های ارز دیجیتال و به خطر انداختن وجوه خود، اتخاذ کند.

طبق بیانیه این کمیسیون، موارد زیر در تایلند از تاریخ 11 ژوئن دیگر مجاز نیستند:

  • میم کوین‌ها که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند می‌گوید هیچ هدف یا موضوع مشخصی ندارند یا هیچ حمایتی قیمتی بسته به روند در دنیای اجتماعی ندارد.
  • توکن‌های هواداری که بر اساس سلیقه شخصی ساخته می‌شوند.
  • توکن‌های غیر مثلی یا NFT‌ها که اخیراً به پر سر‌و‌صداترین بخش در دنیای کریپتو تبدیل شده‌تند.
  • توکن‌های صرافی‌ها که توکن‌های بومی هر صرافی هستند مانند بایننس کوین (BNB)، یونی‌سواپ (UNI) و توکن صرافی اف‌تی‌ایکس (FTT).

صرافی‌ها در این کشور از تاریخ شروع این محدودیت به مدت 30 روز فرصت دارند تا لیست توکن‌های خود را برای انعکاس مقررات جدید اصلاح کنند.

 

منبع  coindesk.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.