محصولات جدید اپل در رویداد Peek Performance

اپل شب گذشته رویدادی به عنوان پیک‌پرفورمنس (Peek Performance) برگزار کرد و جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشت. این محصولات شامل: تراشه M1اولترا، آیفون SE2022، آیپدایر 5، مک استودیو، استودیو دیسپلی، آیفون ۱۳ به رنگ سبز هستند. در زیر به اختصار به معرفی و توصیف هرکدام از محصولات می‌پردازیم.

  • تراشه M1 اولترا

اپل در رویداد دیشب از جدیدترین عضو سری M را به نام ام‌وان‌اولترا (M1 Ultra) معرفی کرد. این تراشه ۵ نانومتری تا ۸ برابر از چیپ M1 قدرت بالاتری دارد و تقریبا ترکیبی هوشمندانه از دو تراشه M1 مکس به حساب می‌آید. اپل در این تراشه از ۱۱۴ میلیارد ترانزیستور استفاده کرده و در آن ۲۰ هسته پردازشی، حداکثر ۶۴ هسته گرافیکی و ۳۲ هسته موتور عصبی وجود دارد که می‌تواند ۲۲ میلیارد عملیات پردازشی را تنها در یک ثانیه انجام دهد.

 

 

  • آیفون SE2022

پس از مدت‌ها انتظار و شنیدن شایعات فراوان، اپل در این رویداد از نسل سوم آیفون SE رونمایی کرد؛ گوشی هوشمندی که انتظار داشتیم قیمتی مشابه یا پایین‌تر از نسل قبلی‌اش داشته باشد، درحقیقت آنچنان ارزان نبود و اپل قیمت آن را افزایش داد. آیفون اس‌ای ۲۰۲۲ از لحاظ ظاهری شبیه به مدل‌های قبل است. اپل برای این محصولش به سراغ تراشه A15 Bionic رفته که قدرت بالایی دارد و همچنین از مودم 5G استفاده می‌کند. آیفونSE  با قیمت پایه ۴۲۹ دلار به فروش می‌رسد که از نسل قبلی‌اش ۳۰ دلار گران‌تر شده است.

  • آیپدایر5

تبلت آیپدایر حالا از همیشه قدرتمندتر است زیرا مجهز به تراشه M1 است و البته شبکه 5G را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اولین باری نیست که شاهد استفاده از تراشه سطح مک در تبلت اپل هستیم و در گذشته M1 به تبلت‌های آیپد پرو هم راه پیدا کرده بود. آیپد ایر 5 در دو نسخه با ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت پایه ۵۹۹ دلار فروش می‌رسد.

  • مک استودیو

یکی از مهم‌ترین محصولات رویداد دیشب مک استودیو (Mac Studio) بود که ترکیبی از مک پرو و مک مینی به حساب می‌آید. این محصول اگرچه بزرگتر از مک مینی است، اما قدرت فوق‌العاده بالایی و تعداد زیادی پورت‌ دارد. این محصول اپل در دو نسخه وارد بازار می‌شود که مجهز به تراشه M1 مکس و M1 اولترا است. این تراشه‌ها به ترتیب ۱۰ و ۲۰ هسته را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و در بالاترین مدل ۶۴ هسته گرافیکی دارد. قیمت مک استودیو از ۱۹۹۹ دلار شروع می‌شود و به حداکثر ۷۹۹۹ دلار می‌رسد.

  • استدیو دیسپلی

نمایشگر استودیو دیسپلی (Studio Display) دارای قطر ۲۷ اینچی با وضوح نمایش 5k می‌باشد. همچنین استودیو دیسپلی از یک تراشه A13 برای تأمین انرژی سیستم بلندگو و وب‌کم ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به سنتراستیج نیز بهره می‌برد. قیمت استودیو دیسپلی از ۱۵۹۹ دلار شروع شده، اما اپل می‌گوید که این محصول با روکش شیشه‌ای مات نانوبافت اختیاری (با ۳۰۰ دلار اضافی) و انواع پایه و راه‌حل‌های نصب نیز عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش‌ها از امروز آغاز می‌شود و در ۱۸ مارس (۲۷ اسفند) در دسترس می‌باشد.

  • آیفون ۱۳ سبز رنگ

آیفون ۱۳ درحال حاضر بعنوان جدیدترین گوشی پرچم دار اپل شناخته می‌شود؛ دستگاهی رده بالا با مشخصات سخت افزاری قدرتمند که می‌تواند با هر گوشی هوشمندی رقابت کند. اپل گوشی آیفون ۱۳ را به صورت پیش فرض در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی، صورتی و قرمز عرضه کرده بود و در همان زمان، شاهد عرضه‌ی آیفون ۱۳ پرو در رنگ‌های خاکستری، طلایی، نقره‌ای و آبی بودیم. مشخصات فنی این محصولات نسبت به رنگ‌های دیگر تفاوتی ندارد.

  • نسخه‌های مشکی و نقره‌ای مجیک ترک‌پد، مجیک کیبورد و ماوس

اپل در کنار رونمایی از مک استودیو و استودیو دیسپلی، تصمیم گرفت رنگ جدیدی برای لوازم جانبی آن‌ها معرفی کند. از این پس می‌توان مجیک ترک پد، مجیک کیبورد و مجیک ماوس را در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای سفارش داد. قیمت این ماوس نسبت به نسخه سفید رنگش گران‌تر است و بجای ۷۹ دلار، با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسد. ترک‌پد و کیبورد هم به ترتیب با قیمت ۱۴۹ و ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسند.

 

منبع: macrumors    tomsguide

 

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.