مالیات بر روی ارزهای دیجیتال در کرۀ جنوبی

 

در میان مخالفت روزافزون علیه ساز و کار جدید مالیات بر ارزهای دیجیتال در کره جنوبی، وزیر اقتصاد هونگ نام کی تأیید کرد که دولت از سال آینده مالیات بر سود سرمایه حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال را آغاز می کند.

به گزارش رویترز در روز سه شنبه وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا مالیات دهی باید به تاخیر بیفتد تا این کشور نظارت صحیح بر صنعت داشته باشد، گفت: “این امر اجتناب ناپذیر است، ما باید مالیات را بر سود حاصل از تجارت دارایی های مجازی وضع کنیم.”

هونگ با تأکید بر اینکه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) به عنوان “دارایی های نامشهود” مشمول مالیت می شوند، خاطرنشان کرد که در نظر گرفتن آنها به عنوان یک ارز “سوءبرداشت” است. وزیر همچنین هشدار داد که معاملات ارز های دیجیتال در برابر اشکال جدید جمع آوری سرمایه (Fundraising) و کلاهبرداری غیرقانونی آسیب پذیر است، و از سرمایه گذاران خواست که هنگام انتخاب گزینه های سرمایه گذاری هوشیار باشند.

همانطور که قبلا گزارش شده بود، قانون گذاران کره جنوبی در ابتدا در مورد سود 20 درصدی سرمایه گذاری در معاملات ارز های دیجیتال در ژوئیه 2020 بحث کردند و پیشنهاد شد که سود سالانه بیش از 2.5 میلیون وون (معادل 2200 دلار) مشمول مالیات از اکتبر 2020 خواهد بود. در اواخر سال 2020، دولت کره جنوبی در مواجهه با انتقادات و فشارهای شدید در مورد طرح مالیات ارزهای دیجیتال از طرف لابی گران محلی، سازمان جدید مالیاتی، مالیات بر سودهای مذکور را به طور رسمی به سال 2022 موکول کرد.

منبع:cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.