قانون‌گذاری معاملات ارزهای دیجیتال در وزارت اقتصاد

مجید عشقی، رییس سازمان بورس در در هفتمین همایش انجمن مالی اسلامی از دستگاه‌های قانون‌گذار درخواست کرد مساله دارایی‌بودن ارزهای دیجیتال را در قانون مشخص کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی ایرنا مبنی بر اینکه آیا سازمان بورس برنامه‌ای برای مبادلهٔ ارزهای دیجیتال در بورس ایران دارد یا خیر، گفت، تاکنون تصمیم‌گیری نهایی در خصوص معامله ارزها در بازار سرمایه ایران اتخاذ نشده است. مجید عشقی در ادامه گفت در این زمینه پیشنهاداتی مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتالی که در داخل کشور تولید شدند در قالب صندوق سرمایه‌گذاری معامله شوند، ارائه شده ولی تصمیم قطعی وجود ندارد. مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل بهادر بیژنی، صبح امروز اعلام‌کرد که در جلسات سازمان بین المللی اوراق بهادار “آیسکو” برنامه‌هایی که در اولویت هستند، از سوی اعضا به صورت سالانه یا هر دو سال یک‌بار مطرح می‌شود. بیژنی با بیان اینکه اکنون چند سال است که دارایی‌های دیجیتال به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار آیسکو مطرح شده است، گفت به‌طور معمول مسائل مطرح شده در آیسکو به مدت یک سال دارای اولویت هستند اما اکنون چندین سال است که موضوع ارزهای دیجیتال به عنوان اولویتی مهم در جلسات آیسکو مورد بحث است. مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل  بیان کرد که یکی از فرصت‌هایی که می‌توان از آن استفاده کرد، راه‌اندازی بورس کیش می‌باشد. وی در ادامه توضیح داد، چند سالی هست که راه‌اندازی بورس بین المللی در کیش در دستور کار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است و به دنبال دریافت مجوز راه‌اندازی از سازمان بورس و شورای عالی بورس می‌باشد. به گفتهٔ وی یکی از مسایلی که در مورد بورس بین المللی کیش مطرح شد این بود تا در ارائه مکانیزم و ساختارها، نوآوری وابتکار عمل وجود داشته باشد. به نوعی می‌توان گفت که این کار باعث افزایش رقابت میان بورس‌های ایران و شرکت سپرده‌گذاری می‌شود.

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل با بیان اینکه استفاده از بورس کیش از جمله فرصت‌هایی است که از طریق آن می‌توان زمینه اجرای عملی معاملات رمز دارایی‌ها در بازار سرمایه ایران را فراهم کرد، گفت: جلسات برگزار شده در این زمینه به صورت جدی و در راستای تعامل با سازمان بورس، مرکز پژوهش سازمان بورس و دبیرخانه مناطق آزاد در حال برگزاری است تا بتوان نهایت استفاده را فرصت‌های ایجاد شده کرد.

 

مجید عشقی اعتراف کرد که بورس کیش می‌تواند تبدیل به پل ارتباطی بین بازار ارزهای دیجیتال و بازار سرمایه ایران شود. در پایان این مقام گفت، یکی از مهمترین پدیده‌های تاثیرگذار در سطح بین المللی و در حوزه بازار سرمایه، مساله دارایی‌های دیجیتال است و باید بتوان از فرصت‌های ایجاد شده نهایت استفاده را کرد.

منبع: irna

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.