صنعت مالی ژاپن در انتظار تصویر واضح‌تری از ین دیجیتال در سال 2022 است

به گفتهٔ یکی از مقامات ژاپن، این کشور در طراحی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) تا پایان سال 2022 وضوح بیشتری خواهد داشت.

هیدکی مورایی، رئیس حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن در مورد ارزهای دیجیتال گفت که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) هنوز در حال کار بر روی مرتب سازی عملکردهای اصلی ین دیجیتال است، مانند تعریف اینکه بین بانک مرکزی و دارندگان سپرده ارز دیجیتال چه نهادهایی به عنوان واسطه وجود داشته باشند.

مورایی روز جمعه در مصاحبه ای با رویترز گفت: “در اواخر سال آینده، ما دید واضح‌تری خواهیم داشت که CBDC ژاپن چگونه است.” این مقام گفت که بانک مرکزی ژاپن انتظار نمی‌رود با شروع فاز دوم آزمایش CBDC  که قرار است سال آینده آغاز شود، تصمیم فوری در مورد صدور ین دیجیتال بگیرد.

این مقام همچنین گفت که بانک مرکزی ژاپن برای مقابله با پیشرفت چین با یوان دیجیتال خود باید اطمینان حاصل کند که ین دیجیتال با سایر ارزهای دیجیتال بانک مرکزی‌های جهانی سازگار است.

 مورایی هشدار داد: “اگر یوان دیجیتال آنقدر سهل‌الوصول و در دسترس شود که اغلب توسط گردشگران استفاده شود یا به وسیله اصلی برای تجارت تبدیل شود، روابط بین ین و یوان می تواند تغییر کند.”

در واقع بخشی از برنامه ژاپن برای توسعه ین دیجیتال در راستای مقابله با یوآن دیجیتال چینی‌ها و تاثیری است که می‌تواند بر روی ین ژاپن داشته باشد.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.