شرکت ماینیگ کامپس با کمک استارتاپ اوکلا از انرژی هسته‌ای بهره می‌برد

 

شرکت ماینینگ کامپس (Compass) برای تأمین انرژی جایگزین برای فعالیت‌های استخراج خود، با استارتاپ حوزۀ انرژی هسته‌ای اوکلا (Okla) وارد همکاری شده است.

نیروگاه‌های هسته‌ای کوچک اوکلا، ممکن است یک منبع انرژی جایگزین برای صنعت استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی ارائه دهند.

کامپس با راه اندازی انرژی هسته ای اوکلا شریک خواهد شد تا انرژی “پاک” را در عملیات استخراج خود وارد کند.

اوکلا، یک شرکت تازه تأسیس مستقر در کالیفرنیا است که در تلاش است “راکتورهای هسته‌ای کوچک” را برای تأمین برق سازمان‌های کوچکتر توسعه دهد.

کامپس ماینینگ، سرویسی که به هر کسی امکان می‌دهد یک ماشین استخراج بیت‌کوین بخرد و آن را در سراسر جهان میزبانی کند، همکاری خود را با راه اندازی انرژی هسته‌ای اوکلا آغاز کرده است.

با این همکاری، جامعه کاربران کامپس، که خدمات میزبانی استخراج در کانادا، آمریکا و چین و همچنین تولیدکنندگان تجهیزات ماینینگ را ارائه می‌دهد، قادر خواهند بود از انرژی پاک هسته‌ای استفاده کنند.

این تا حدی به دلیل تلاش بلند پروازانه اوکلا برای تجاری سازی “مینی راکتورهای هسته ای” امکان پذیر است. استارت آپ مستقر در کالیفرنیا به جای ایجاد نیروگاه‌های عظیم برای تولید نیرو، می‌خواهد با راکتورهای کوچکتر، نیاز شرکت‌های بزرگ و مزارع استخراج ارزهای دیجیتال را تأمین کنند.

اوکلا، ماشین‌های استخراج بیت‌کوین کامپس را با حداقل 150 مگاوات قدرت پاک ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، 2 مگاوات می‌تواند برق کافی برای تقریبا 400 خانه را تأمین کند.

اوکلا ادعا می‌کند که نیروگاه‌های پیشرفتۀ آن قادر به تولید انرژی قابل اعتماد تا 20 سال بدون نیاز به سوخت گیری مجدد هستند.

مشارکت بین دو شرکت در حالی است که بحث‌های داغی در مورد تأثیر منفی بیت‌کوین بر محیط زیست و تلاش ‌ای بیشتر برای استفاده گسترده از منابع انرژی پاک در استخراج به وجود آمده است.

 

منبع: /decrypt

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.