شرکت انویدیا کارت‌های گرافیک خود را برای ماینرها محدود می‌کند

NVIDIA (انویدیا) بزرگترین سازنده تراشه های رایانه ای در ایالات متحده از نظر ارزش بازار، در نبرد بین ماینرهای اتریوم در مقابل گیمرها طرف دسته دوم را گرفته است.

انویدیا امروز اعلام کرد که در حال کاهش قدرت هش برای سه مدل کارت گرافیک (GPU) خود است که در بازی های ویدیویی و دستگاه های ماینینگ استفاده می شوند: کارت های گرافیکی GeForce RTX 3080 ، RTX 3070 و RTX 3060 Ti.

در پست امروز وبلاگ NVIDIA آمده است: “از آنجا که GPU های انویدیا قابل برنامه ریزی هستند، کاربران به طور منظم برنامه های جدیدی را برای پیشبینی هوا و تعیین توالی ژن تا مطالعات رباتیک برای آنها کشف می کنند. استخراج ارزهای دیجیتال نیز یکی از آنهاست.”

اما دوباره تأکید کرد که کارت های گرافیک جدید “برای ماینرها کمتر موردپسند است” و “GeForce برای بازی های ویدیوئی ساخته شده است”.

برای گیمرهای بزرگ، کارت‌های گرافیکی بهتر گیم پلی بازی را روان تر و بهتر می کند. در همین حال ماینرها به GPU های سریع نیاز دارند تا سریعتر از رقبا معماهای الگوریتمی را حل کرده و به ازای کارمزد آن اتریوم استخراج شده پاداش بگیرند.

همچنین به دلیل افزایش قیمت اتریوم در چند وقت اخیر و سودآور بودن عملیات ماینینگ، بازارها با کمبود کارت های گرافیکی مواجه شده‌اند و قیمت این GPU ها نیز بسیار زیاد شده است. از این رو NVIDIA سعی کرده است این دو زمینه (ماینینگ و بازی های ویدیوئی) را متمایز کرده و خطوط تولید جداگانه ایجاد کند.

این شرکت در ماه فوریه، کارت های گرافیک به نام NVIDIA CMP (پردازنده استخراج ارز دیجیتال) را منتشر کرد که در واقع گرافیک را افزایش نمی‌دهد و همچنین خروجی های صفحه نمایش را برای افزایش جریان هوا حذف کرد، که برای ماینینگ عالی است اما برای بازی های ویدیوئی بدون استفاده است.

این تصمیم انویدیا در ماه آوریل و با معرفی ویژگی جدید که سرعت هش کارتهای GeForce RTX 3060 خود را کاهش می دهد و باعث می شود کمتر مورد توجه ماینرها قرار گیرد، به خود شکل نهایی گرفت.

این حرکت برای تجارت NVIDIA اقدامی هوشمندانه محسوب می‌شود.

 

منبع: decrypt

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.