شبکه اجتماعی ویبو در چین حساب‌های کاربری مربوط به ارز‌دیجیتال را مسدود می‌کند

طبق گزارشات اخیر، ممنوعیت‌های ارزهای دیجیتال در چین به شبکه‌های اجتماعی این کشور نیز راه یافته است. شبکه اجتماعی چینی ویبو (Weibo) که به توییتر شباهت دارد و دارای بیش از 530 میلیون کاربر فعال ماهانه است، از روز شنبه حساب کاربری چندین اینفلوئنسر و تولیدکننده محتوا درباره ارزهای دیجیتال و بیت کوین را مسدود کرده است.

 

طبق گزارشات محلی، حداقل دوازده اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال در ویبو قادر به استفاده از حساب‌های کاربری خود در روز شنبه نبودند. ویبو در پیامی که در صفحات این کاربران منتشر کرده، دلیل تعلیق حساب‌های آنان را مغایرت با دستورالعمل‌های این پلتفرم و قوانین و مقررات مرتبط با ارزهای دیجیتال عنوان کرده است.

وینستون ما، استادیار دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک و مدیر عامل سابق شرکت سرمایه گذاری در چین، گفت: “دولت چین به صراحت بیان می‌کند که هیچ نسخهٔ چینی از ایلان ماسک نمی‌تواند در بازار ارز دیجیتال چین وجود داشته باشد.”

این استاد دانشگاه در واقع به نفوذ بحث برانگیز ماسک در بازارهای ارزهای دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده است.

علاوه بر این وینستون ما انتظار دارد دادگاه عالی چین به زودی یک بیانیهٔ قضایی را منتشر کند که ماینینگ و تجارت ارزهای دیجیتال را با دادگاه کیفری چین پیوند دهد.

گفتنی است که موضع منفی دولت در مورد ارزهای دیجیتال در تمام بخش‌های صنعت چین انعکاس یافته است. پس از آغاز تحقیقات مقامات پکن در مورد مصرف انرژی مراکز داده استخراج ارزهای دیجیتال در ماه آوریل، استخراج بیت‌کوین به یک عملیات پر‌خطر در این کشور تبدیل شد. شرکت‌های ماینینگ بزرگ از آن زمان اعلام کرده‌اند که به کار خود در کشور پایان می‌دهند.

 

منبع cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.