سناتور آمریکایی از ارزهای دیجیتال به دلیل اثرات زیست محیطی و عدم حمایت از سرمایه گذاران انتقاد می کند

سناتور آمریکایی الیزابت وارن چندین مسئله در مورد بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه را مطرح کرد. وی گفت که “ما به یک آژانس نظارتی قوی و قدرتمند نیاز داریم که بتواند مدام به روز رسانی شود” و ادعا کرد که ارزهای دیجیتال “سرمایه گذاران را تشویق می کند تا بدون محافظت های معمول از جمله شفافیت، افشای اطلاعات و حسابرسی وارد این بازار شوند.”

در مصاحبه ای با یاهو فایننس این سناتور آمریکایی اهل ماساچوست در مورد بیت کوین، ارزهای دیجیتال و نحوه قانون گذاری آن ها توضیحاتی داد.

خبرنگار یاهو فایننس Serwer، با یادآوری اینکه وارن قبلاً گفته بود بیت کوین سوداگرانه است و ممکن است به طرز بدی پایان یابد، پرسید که ارزهای رمزنگاری شده چگونه باید کنترل شوند و آیا اصلاً باید کنترل شوند یا خیر؟

سناتور وارن پاسخ داد: ” سوال خوبی است.” “من این سوال را دوباره با اشاره به SEC [کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده] پاسخ می دهم چرا مه این کمیسیون یادآور این است که چرا ما به یک آژانس نظارتی قوی خوب نیاز داریم که بتواند به روزرسانی خود را ادامه دهد. آخرین باری که ما توضیح دادیم … چطور یک پول به درستی عمل می کند خیلی قبل از آن بود که چیزی مثل ارز دیجیتال به وجود بیاید.”

وی توضیح داد:

موضوع فقط بیت کوین نیست؛ بلکه یکی پس از دیگری (ارزهای دیجیتال) سرمایه گذاران را دعوت می کنند تا بدون محافظت های معمول مانند شفافیت، افشای اطلاعات و حسابرسی وارد این بازار شوند. در حالی که وقتی یک شرکت عادی سهام خود را برای تجارت در بازار ارائه می دهد تمام این موارد را رعایت می کند.

سپس این سناتور توجه خود را به موضوعات زیست محیطی که اغلب با بیت کوین مرتبط هستند معطوف کرد و گفت:

من همچنین فکر می کنم که در مورد اثر زیست محیطی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز مسئله ای جدی وجود دارد.

وی افزود: “تمام این مفهوم که چه مقدار انرژی صرفاً برای نگهداری ارز دیجیتال مصرف می شود عجیب است، می دانید که برای داشتن سپرده در بانک یا صندوق سرمایه گذاری مشترک این مقدار انرژی را مصرف نمی کنید.”

 

منبع: news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.