رسانه‌ دولتی چین با انتقاد از معاملات بیت کوین خواستار نظارت دقیق‌تر شد

به دنبال معضل استخراج بیت کوین که از اوایل این هفته از چین سرچشمه گرفت، خبر‌گزاری شینهوا که آژانس رسمی مطبوعاتی جمهوری خلق چین است، امروز مقاله جدیدی منتشر کرد که در آن به خطرات تجارت ارزهای دیجیتال اشاره می‌کند.

 

نویسندگان این نشریه با توضیح چگونگی عملکرد معاملات اهرمی کار خود را شروع کردند – روشی که در آن کاربران از یک صرافی مبلغی را وام می گیرند که به آنها این امکان را می دهد که با مبالغی بسیار بیشتر از آنچه در واقع دارند بتوانند ترید کنند. اگرچه این امر می تواند منجر به سودهای کلان شود، اما در عین حال اگر بازار عکس یک موقعیت اهرمی حرکت کند، می‌تواند منجر به ضررهای سهمگینی شود.

در این مقاله با انتشار عکسی از صرافی بایننس گفته شد که:

“این که در برخی از پلتفرم‌ها امکان معاملات اهرمی با ضریب ۱۲۵ نیز وجود دارد، بسیار تکان دهنده است.”

شینهوا استدلال کرد که برای بسیاری از تریدر‌های ارزهای دیجیتال، سودهای عظیم اما زودگذر منجر به از دست دادن سریع سرمایه گذاری ها در طی افت بازار اخیر شده است. به عنوان مثال، این رسانه از لیو پنگ که به ظاهر “پیشکسوت سرمایه گذاری ارز‌های دیجیتال” است نام برد که از ابتدای سال تاکنون بیش از 100000 یوان (15700 دلار) درآمد داشته است اما همه این مقدار را در یک چشم بهم زدن از دست داده است.

این آژانس همچنین خطر دستکاری احتمالی بازار رمزنگاری را برجسته کرده و استدلال می کند که سرمایه گذاران بومی معمولاً برای دور زدن محدودیت های چین به استفاده از صرافی‌های خارجی متوسل می شوند. در همین حال، برخی از کارشناسان به نقل از شینهوا اظهار داشتند که شهروندان باید آموزش ببینند تا در هنگام کار با ارزهای دیجیتال بتوانند خطرات را شناسایی و از آنها جلوگیری کنند.

این رسانه دولتی در پایان افزود:

“لازم است همکاری بین المللی برای نظارت و قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال تقویت شود و مشکلات این کار مورد بررسی قرار گیرد.”

 

منبع

cryptoslate

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.