راه اندازی ETF های بیت کوین در ایالات متحده به تعویق می‌افتد

چندین صندوق در آمریکا درخواست ETF بیت کوین را داده اند اما نتیجه ای ندارد و هر پذیرش احتمالی نیز قرار است به تأخیر بیفتد.

به گزارش رسانه صنعتی بلومبرگ، چندین مدیر صنعتی می گویند که اظهارات اخیر رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یعنی گری گنسلر احتمال راه اندازی صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) در این کشور را به تأخیر انداخته است.

صندوق قابل معامله یا ETF ابزار مالی قانون گذاری شده‌ای است که امکان پیروی از بازده یک شاخص معین را فراهم می‌آورد و سهام آن‌ها همانند سهام شرکت‌های عمومی، در بورس اوراق بهادار قابل معامله است. مدت هاست که چنین محصولاتی در ایالات متحده وجود دارند و هم اکنون بیش از 9 شرکت با محصولات ETF خود در حاشیه به امید پذیرش از طرف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در انتظار هستند.

اما اظهارات هفته گذشته گنسلر برای برخی که انتظار داشتند رئیس به اصطلاح “طرفدار دنیای دیجیتال” سریعاً در این زمینه اقدامی انجام دهد، شوکه کننده بود. رئیس این کمیسیون گفت ارزهای دیجیتال “می توانند از حمایت بیشتر سرمایه گذاران بهره مند شوند” و همه صرافی های ارز دیجیتال تحت چشم انداز نظارتی SEC قرار می گیرند.

علاوه بر این بن جانسون، مدیر جهانی تحقیقات ETF شرکت مورنینگ استار گفت: “کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اولویت های خود را روشن کرده است و بررسی ETF ارزهای دیجیتال جزئی از آنها نیست.”

دلیل عدم پذیرش ETF بیت کوین

دلایلی که توسط رگولاتورهای ایالات متحده برای عدم پذیرش ارائه شده است همان است که در سال 2013 در مورد اولین درخواست ETF بیت کوین ذکر شد می باشند. نهادهای نظارتی می گویند بازار مملو از دستکاری و کلاهبرداری است و بنابراین باید عموم مردم را از این مسئله دور نگه داشت.

نیت گراچی ، رئیس یک شرکت مشاوره ای به نام ETF Store گفت: “نگرانی های SEC در مورد کلاهبرداری و دستکاری در بازار بیت کوین سد اصلی تصویب  ETF بیت کوین بوده است.”

با این وجود، موارد مشابه در اروپا و کشور همسایه کانادا به تعداد زیادی عرضه شده است؛ یکی از این هاCanadian Purpose Bitcoin ETF  است که طی چند ماه پس از عرضه ، بیش از 1.3 میلیارد دلار بیت کوین تحت مدیریت دارد.

با این حال می‌توان گفت تمام امیدها نقش بر آب نشده‌اند و سه پرونده ثبت ETF بیت کوین تاکنون توسط SEC تصدیق شده‌اند که بهتر است بگوییم نه تایید شده و نه رد شده‌اند. 

 

منبع: cryptoslate

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.