رئیس بانک سیام تایلند می‌گوید قانون‌گذاری کامل دیفای ممکن نیست

دکتر اراک سوتیونگ، رئیس بانک تجارت سیام (SCB) و مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر این بانک به نام SCB 10X، در مورد چگونگی نگاه این بانک بزرگ جنوب شرقی آسیا در مورد موضوع بحث برانگیز قانون‌گذاری دیفای (DeFi) ارائه داده است.

دکتر سوتیونگ در نشست مجازی سالیانه این صندوق در ارتباط با دیفای عنوان کرد که در حال حاضر ، دیفای از جنبه‌های بسیاری رونق پیدا کرده است. وی خاطرنشان کرد که این بخش طی شش ماه گذشته 10 برابر رشد داشته است و ارزش کل آن به 100 میلیارد دلار رسیده است. همچنین در پارامتر‌های دیگر از جمله تعداد کاربران، حجم معاملات و توسعه اپلیکیشن‌های دیفای (DApps) “رشد فوق العاده‌ای” را شاهد بوده است.

علاوه بر این وی به برخی از زمینه‌های نگران کننده در مورد دیفای مانند کلاهبرداری اشاره کرد و افزود که ما مدام در مورد آن در اخبار می‌شنویم و نگرانی‌های زیادی از طرف ذی‌نفعان این صنعت و نهادهای نظارتی وجود دارد. از دیدگاه او:

دیفای نمی‌تواند به طور کامل قانون‌گذاری شود. درعوض باید یک چهارچوب برای ادغام دیفای با بقیه اکوسیستم مالی تنظیم شود.

این اظهارات دکتر سوتیونگ در مورد پایداری و رویکردهای در حال تکامل برای پیروی از مقررات به دنبال مجموعه‌ای از مداخلات رگولاتورها و سازمان های جهانی، از جمله اقدامات پیشگیرانه تا کاملاً خصمانهٔ آن‌ها مطرح شده است.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.