دفاع پسر جان لنون از بیت کوین

در طول هفته گذشته، نگرانی مربوط به تأثیرات زیست محیطی ناشی از استخراج بیت کوین بحث داغ محافل بوده است. در تاریخ 14 مه، شان اونو لنون موسیقیدان، ترانه سرا، اکتیویست و پسر جان لنون، گفت که او بیش از آنکه مانند دیگران از مصرف برق بیت کوین شکایت داشته باشد، نگران مصرف گرایی جوامع است.

شان اونو لنون، پسر جان لنون از گروه بیتلز، یکی از طرفداران ارز دیجیتال رهبر یعنی بیت کوین (BTC) است. در نوامبر 2020 لنون در پادکست “قرص نارنجی” با میزبانان برنامه ماکس کیزر و استیسی هربرت در مورد این موضوع بحث کرد. در طول مصاحبه ، لنون به میزبان پادکست “Orange Pill” گفت که احساس می کند “بیت کوین چیزی است که به افراد قدرت می بخشد.” این نوازنده انگلیسی-آمریکایی همچنین اضافه کرد که بیت کوین “مردم را به گونه ای توانمند می کند که قبلاً تچربه آن را نداشته اند.”

این هفته در توییتر، پس از جنجال اخیر ایلان ماسک و تسلا که باعث ایجاد نگرانی در مورد اثر کربن این ارز دیجیتال شد، لنون اظهارات دیگری در مورد بیت کوین ارائه داد. وی اشاره کرد که استخراج کنندگان بیت کوین به میزان زیادی از انرژی تجدید پذیر استفاده می کنند و این نوازنده فکر می کند مسائل بزرگتری وجود دارد که بشر باید در نظر بگیرد. روز جمعه لنون در توییت خود نوشت:

مردم در حین پوشیدن شلوار جین و نوشیدن قهوه و خوردن بادام و آووکادو و رانندگی اتومبیل و پرواز با هواپیما و استفاده از تلفن های همراه و خرید کامپیوتر‌های جدید و… از اینکه # بیت کوین از برق استفاده می کند شکایت دارند ( در حالیکه 70 درصد آن قابل تجدید است).

پسر جان لنون سپس به اثر کربن بسیار بالای سوخت راکت‌ها و آسیب آن به محیط زیست اشاره کرد.

این انتقاد از گرایش به مصرف گرایی بی فکرانه، با دریافت هزاران لایک و بازتوییت بسیار مواجه شد. برخی از افراد نیز در مورد مصرف گوشت زیاد توسط انسان ها بحث کردند، چرا که این امر باعث ایجاد گازهای گلخانه ای غیر قابل مهاری می شود. برخی از افراد به بیت کوین حمله کردند و یک نفر ارز رمزنگاری شده را “طرح هرمی” خواند. لنون به شرح طرح هرم پاسخ داد و گفت:

مردم معمولاً از اصطلاحات پونزی و طرح هرمی به اشتباه استفاده می‌کنند. # بیت کوین هیچ یک از این ویژگی ها را حتی به صورت مبهم ندارد.

لنون همچنین اعتقاد دارد که مخالفت‌ها با بیت کوین چندان به محیط زیست مربوط نیست و در پاسخ به کاربری نوشت: “بیایید صادق باشیم. مخالفت‌ها با بیت کوین هیچ ربطی به نگرانی آن‌ها برای کره زمین ندارد. آن‌ها ارزهای دیجیتال را دوست ندارند چرا که کنترلی بر آن ندارند.”

منبع:news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.