دستگیری مردی که به قاتل حرفه‌ای برای کشتن همسرش بیت کوین داده بود

یک مامور FBI توضیح می دهد که چگونه یک حساب صرافی کوین بیس (Coinbase) این سازمان را به سمت شناسایی مظنون سوق داده است.

یک نقشه قتل وحشتناک نشان می دهد که اگرچه می توان از بیت کوین برای پرداخت هزینه جرایم فجیع استفاده کرد، اما این امر همچنین می تواند باعث نابودی جنایتکارانی شود که نحوه عملکرد آن را نمی فهمند.

در این نقشه قتل یک مرد اهل ایالت تنسی آمریکا به نام نلسون رپلوگل، برای کشتن همسرش یک قاتل حرفه ای را در یک وب سایت مرموز پیدا کرده و به او به وسیله بیت کوین و از طریق صرافی کوین بیس هزینه قتل را داده است. طبق گفته نماینده ویژه FBI، كلی اندرسون ، این مرد بیت کوین را همراه با توضیحاتی درباره اتومبیل همسرش و زمانی كه وی حیوان خانگی خود را به دامپزشكی می برد به قاتل احتمالی ارسال کرده است.

این نماینده اف بی آی از طریق یکی از پرسنل شبکه اخبار BBC جزئیات این نقشه را از جمله آدرس کیف پولی که بیت کوین به آن واریز شده را به دست آورد. که البته این شخص از اینکه چگونه بی بی سی از این نقشه مطلع شده است اطلاعاتی نداده است. کلی اندرسون بلافاصله به آنه رپلوگل و همسرش در مورد این قضیه هشدار داد، اما نلسون رپلوگل ادعا کرد که به هیچ شخصی که بخواهد به همسرش آسیب برساند مشکوک نیست.

اندرسون اظهار داشت: “سازمان FBI بلاکچین این معامله را تجزیه و تحلیل کرده و تشخیص داده است که کیف پول های مورد استفاده برای این معامله، کیف پول Coinbase بوده است.”

سپس FBI احضاریه ای را برای افشای اطلاعات در مورد کیف پول های مورد نظر به کوین بیس صادر کرد. از آنجا که مساله مربوط به “تهدید به زندگی” می شد این صرافی پاسخی فوری ارائه داد؛ پاسخی که نه تنها شامل تاریخ معاملات کیف پول ها بود، بلکه نام و عکس هایی را نیز که رپلوگل برای ثبت نام استفاده کرده بود شامل می شد.

با این وجود FBI هنوز نتوانسته است قاتل استخدام شده را شناسایی کند. به این علت که وی برای دریافت بیت کوین از کیف پول شخصی خود استفاده کرده است.

این قضیه نشان می دهد که چگونه می توان از بیت کوین به صورت ناشناس استفاده کرد، اگرچه بلاکچین هر معامله ای را که در شبکه انجام می شود، نشان می دهد. همچنین نشان می دهد که چگونه مجرمانی مانند رپلوگل که از سرویسی مانند کوین بیس برای فعالیت های ناپسند خود استفاده می کنند، در معرض پیگیری قانونی قرار دارند.

در همین حال آمارها نشان داده که مجریان قانون روز به روز تعداد بیشتری از درخواست های افشای اطلاعات را به Coinbase ارسال می کنند. و فقط در شش ماه گذشته چنین درخواست هایی 17٪ جهش داشته و در سال گذشته مجموعاً به بیش از 4000 مورد رسیده است.

 

منبع: decrypt

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.