در طی روند صعودی بازار، حملات سایبری بیت‌کوین 200٪ افزایش یافته است

از زمان شروع بازار صعودی ارزهای دیجیتال، حملات سایبری مربوط به بیت کوین طی هشت ماه گذشته تقریباً 200٪ افزایش یافته است.

بر اساس گزارشی از شرکت امنیتی باراکودا نتورکز (Barracuda Networks)، حجم حملات جعل هویت فیشینگ مرتبط با بیت کوین و حملات تخلیه اطلاعات ایمیل شرکت‌ها تا 192٪ بین اکتبر 2020 تا مه 2021 افزایش یافته است.

تحلیلگران می گویند که افزایش حملات سایبری ارتباط نزدیکی با قیمت بیت‌کوین دارد که در همان بازه زمانی تقریباً 400٪ افزایش یافته است.

طبق گفته فلمینگ شی، مدیر ارشد تکنواوژی در باراکودا نتورکز، مهاجمان در گذشته بیشتر از طریق جعل هویت موسسات مالی به دنبال خالی کردن کارت‌های اعتباری افراد بودند، اما حالا با استفاده از تاکتیک‌هایی مشابه بیشتر به سرقت بیت کوین روی آورده‌اند.

تحلیلگران می‌گویند یکی از تاکتیک‌های مورد علاقه هکرها این است که خود را به جای کیف پول بیت‌کوین یا سایر اپلیکیشن‌های مرتبط قرار دهند تا بتوانند با هشدارهای امنیتی جعلی برای کاربر موفق به سرقت رمزهای ورود به سیستم آن‌ها شوند.

از استراتژی‌های دیگر مورد استفاده مجرمان اینترنتی، فیشینگ هدف‌دار است؛ روشی برای هدف قرار دادن افراد خاص در یک سازمان که به نظر می رسد از یک منبع قابل اعتماد هستند. همچنین حملات اخاذی نیز پرکاربرد است که در آن مهاجمان ادعا می‌کنند یک فیلم یا اطلاعات دردسر سازی را دارند و به ازای آن درخواست باج به صورت ارز دیجیتال می‌کنند.

 

منبع  decrypt.co

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.