دادگاهی شدن یونی‌سواپ برای فروش ارزهای دیجیتال نامعتبر

غول فضای دیفای یعنی صرافی غبرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) متهم به فروش اوراق بهادار ثبت نشده و عدم افشای خطرات مرتبط با آن برای کاربران خود است.

نسا رزلی یکی از کاربران یونی‎‎‎‎‎‎سواپ ساکن کارولینای جنوبی است که بین ماه‎‎‎‎‎‎های می تا جولای سال گذشته سرمایه ۱۰ هزار دلاری خود را توکن‎‎‎‎‎‎های ارزانی مانند  ماتریکس (Matrix)، راکت بونی (Rocket Bunny)، سامورایی (Samurai) و اتریوم مکس (Ethereum Max) سرمایه گذاری کرده است و زیان بسیاری را متحمل شده است. وی حالا تصمیم گرفته که از طریق قانون اقدام کرده و حق خود را بگیرد. او مدعی‌شده که یونی سواپ در انجام بررسی هویت و اعمال محدودیت‌های قوانین اوراق بهادار برای شناسایی کلاه‌برداران شکست خورده است و کلاه‌برداران از این پلتفرم برای لیست کردن توکن‌های دیجیتالی و انجام کلاه‌برداری گسترده استفاده می‌کنند. صرافی غیرمتمرکز یونی‎‎‎‎‎‎سواپ هنوز از سوی دادگاه به عنوان متهم معرفی نشده است اما این درگیری همچنان ادامه دارد زیرا دو شرکت حقوقی دیگر نیز به شاکیان این صرافی اضافه شده‎‎‎‎‎‎‎‎اند.

علاوه بر این، در پرونده‌ای که علیه یونی‌سواپ تشکیل شده گفته می‌شود که این صرافی اجازه داده تا فعالیت‌های غیرقانونی مانند پامپ اند دامپ و راگ پول برروی پلتفرمش انجام شود. یکی از اتهامات اصلی ساختار کارمزد یونی‌سواپ را هدف قرار می‌دهد که با پرداخت بخشی از کارمزد هر معامله به ارائه دهندگان نقدینگی، زمینه کلاهبرداری را فراهم می‌کند.

 

منبع  cryptopotato.com

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.