حمله باج افزاری به کاسیا برطرف شد اما این شرکت از ارائه جزئیات خودداری می‌کند

شرکت نرم‌افزاری کاسیا (Kaseya) دیروز اعلام کرد “یک کلید رمزگشای عمومی به دست آورده است” که می‌تواند برای خنثی کردن اثرات حملهٔ باج افزاری دوم جولای از سوی گروه هکری روسی به این شرکت که عملکرد مشتریان آن را فلج می‌کند، استفاده شود. هکرها در این حمله درخواست 70 میلیون دلار بیت‌کوین کرده بودند.

سخنگوی کاسیا به خبرنگاران گفت که این ابزار از طرف “شخص ثالث مورد اعتماد” تهیه شده است اما حاضر به ارائه جزئیات بیشتر نیست.

از آنجا که در ماه می شرکت خط لولهٔ کولونیال پس از حملهٔ سایبری گروه دارک ساید 4.4 میلیون دلار باج به این گروه پرداخت کرد و به تبع آن شرکت پردازش مواد غذایی آمریکایی به نام JBS نیز در ماه گذشته برای از سرگیری فعالیت خود 11 میلیون دلار باج در قالب بیت‌کوین به گروه هکری REvil داد؛ این احتمال وجود دارد که کاسیا نیز برای دریافت این کلید به هکرها باج داده باشد.

حدس دیگر این است که فشارهای دولت آمریکا بر روسیه اثر گذاشته باشد و یا اینکه مشتریان کاسیا، خود در تأمین مبلغ باج مشارکت کرده باشند.

قابل ذکر است که شرکت تحلیلی چین‌آنالایسیس تخمین می‌زند که تا اواسط ماه می، هکرها حداقل 81 میلیون دلار باج در حملات باج‌افزاری در سال جاری دریافت کرده‌اند که برای مقابله با آن، ایالات متحده یک کار گروه ویژه ایجاد کرده است.

 

منبع  decrypt.co

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.