حسن روحانی: فعالیت ارز‌های دیجیتال قانونگذاری شود

دویست و سی ویکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهوربرگزار شد، در آغاز این جلسه گزارشی از وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام مصرفی و ضروری مردم و اقدامات انجام شده برای حفظ تعادل در قیمت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه گردید.

 

به گزارش ایرانیتال و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر مصوبه دولت بر کنترل و جدیت در عدم افزایش قیمت‌ها، گفت که افزایش قیمت کالاها بویژه اقلام ضروری مردم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با جدیت و با هماهنگی دستگاه های ذیربط ، نسبت به کنترل قیمت ها و ممانعت از افزایش آنها اقدام کند.

در ادامه این جلسه رییس جمهور درخصوص فعالیت‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال با تاکید بر ضرورت حفظ و حمایت از منافع ملی در این حوزه، گفت:

امروزه برنامه هوشمند سازی اقتصاد یک الزام محیطی است و بایستی نسبت به الزامات حقوقی و فنی این موضوع با دقت و حساسیت عمل کرد و برای تدوین راهبرد پویا در این حوزه و نقش آن در اقتصاد کلان کشور اقدامات لازم انجام شود.

روحانی با تاکید براینکه آگاهی مردم در این حوزه ضروری است و با توجه به مخاطرات قابل توجه در حوزه مبادلات ارزهای دیجیتال ، از ورود غیر کارشناسانه در این حوزه باید اجتناب شود، تصریح کرد:

باید برای قانونمند شدن فعالیت ارزهای دیجیتال و صیانت از سرمایه مردم در این حوزه هرچه زودتر چاره اندیشید و قوانین و دستورالعمل های لازم را وضع و ابلاغ نمود.

رییس جمهور با اشاره به پدیده جدید ارزهای دیجیتال و اقتضائات و الزامات آن افزود:

دستگاه‌های مسئول در حوزه بازار سرمایه با همکاری رسانه ها و فضای مجازی  در زمینه  اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی مردم نسبت به این پدیده و دستورالعمل ها و قوانین آن فعالیت موثر داشته باشند.

روحانی در آخر اضافه کرد:

تولید ارز دیجیتال تا پایان شهریور ماه اکیدا ممنوع است و وزارت خانه های اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو مسئول برخورد و قطع برق این مراکز هستند.

 

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.