توکن ICP Dfinity شاهد اولین روز معامله در صرافی‌های عمده است

 

توکن‌های سودمند (Utility Tokens)، با نام رایانه اینترنتی (ICP)، پس از پنج سال ساخت و انتظار طولانی مدت در صرافی‌ها، در نهایت قابل فروش هستند.

توکن ICP از Dfinity در 11 مه در Coinbase Pro و چندین صرافی برجسته از جمله Binance ، Huobi Global و OKEx لیست شد.

طی چهار ساعت، قیمت توکن تازه معرفی شده از بالاترین قیمت روزانه 700 دلار به 250 دلار رسیده است. Coingecko تخمین می زند که بعد از 14 ساعت توکن‌های ICP به ارزش 1.8 میلیارد دلار معامله شده باشد

 

اینترنت رایانه یک پروژه بلاکچین غیرمتمرکز بنیاد Dfinity است. Dfinity وظیفه پروتکل را گسترش عملکرد اینترنت عمومی از یک شبکه ای می داند که میلیاردها نفر را از طریق پروتکل‌های استاندارد، به یک ابر رایانه جهانی با دسترسی عمومی مبتنی بر پروتکل ICP خود متصل می کند.

Dfinity، به توسعه دهندگان اجازه می‌دهدبه طور مستقیم کد خود را در اینترنت عمومی نصب کنند.

مانند Ethereum، این پلتفرم به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه‌های محاسباتی را در زیرساخت‌های غیرمتمرکز اجرا کنند. با این حال، Dfinity مقیاس پذیری برتری نسبت به شبکه اصلی Ethereum’s Layer 1 دارد.

در حالی که Dfinity از سال 2016 بر ساخت این رایانه اینترنتی متمرکز بوده است، بسیاری از کارهای داخلی این پروژه با رمز و راز روبرو شده است.

بستر رایانه ای اینترنت بر روی یک شبکه (NNS) اجرا می شود، که یک سیستم حاکمیت الگوریتمی باز است که بر شبکه و اقتصاد توکن نظارت دارد.

این سیستم به چندین زیرمجموعه تقسیم شده است که دارای توکن‌های ICP می باشد و در وبلاگ Dfinity با جزئیات بیشتری توضیح داده شده است.

این پروژه جمع آوری کمک مالی را قبل از رونق ICO 2017 تحت برنامه DFN آغاز کرد اما از آن زمان به ICP تغییر نام داده است.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.