تلاش مرد بریتانیایی برای بازیابی ۷۵۰۰ بیت‌کوین خود در میان زباله‌ها

جیمز هاولز، یک مهندس آی‌تی که در سال 2013 به طور تصادفی هارد دیسک رایانه قدیمی خود که حاوی 7500 بیت‌کوین بود را دور انداخته بود، دست از تلاش برای پیدا کردن بیت‌کوین‌های خود برنداشته است.

این مرد 35 ساله از شهر نیوپورت در انگلیس از برنامه 12 ماههٔ خود برای جستجوی محل دفن زباله شهر با استفاده از دستگاه های اسکن اشعه ایکس و فناوری هوش مصنوعی خبر داده است. او تخمین می‌زند که باید بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ تن زباله به دنبال هارد درایو خود بگردد.

او با تاکید بر این موضوع که بدون تجهیزات پیشرفته این کار امکان پذیر نخواهد بود در این خصوص گفته است:

ما سیستمی شامل تسمه نقاله‌های متعدد، دستگاه‌های اسکن اشعه ایکس و یک دستگاه اسکن هوش مصنوعی داریم که می‌تواند مواردی را با اندازه و چگالی مشابه هارد دیسک شناسایی کند.

هاولز در ادامه تأكید كرد: “این جستجوی حساسی خواهد بود زیرا ما نمی‌خواهیم به هارد دیسک آسیب برسانیم. ما با متخصصان حفاری و مهندسان مناسب صحبت کرده‌ایم تا مطمئن شویم که همه این کارها به درستی انجام می‌شود و همچنین به محیط زیست آسیبی نخواهد رسید.”

این جستجو بسیار پرهزینه خواهد بود اما هاولز گفت که طرح وی توسط یک شرکت صندوق پوشش ریسک بسیار ثروتمند پشتیبانی می‌شود که مایل به تأمین هزینه جستجو و تجهیزات در ازای دریافت سهم خود از بیت‌کوین‌های مدفون شده هستند.

گفته می‌شود که شورای شهر نیوپورت هنوز مجوز انجام این جستجو را به او نداده است زیرا این کار را بیهوده و بسیار بیشتر ار آنچه فکر می‌کنند هزینه‌بر می‌داند.

قابل ذکر است که در زمان انتشار این خبر7500 بیت‌کوین در حدود 246 میلیون دلار ارزش دارند.

 

منبع bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.