تصمیم السالوادور شبکه بیت‌کوین را تحت فشار قرار می‌دهد

ابر بانک آمریکایی به نام جی‌پی‌مورگان به انتقاد از تصمیم جدید السالوادور در ارنباط با پذیرش بیت‌کوین (BTC) به عنوان پول قانونی ادامه می‌دهد وهشدار داده است که این کار هم برای این کشور و هم برای بیت‌کوین خطزاتی احتمالی به همراه خواهد داشت.

به گفتهٔ بلومبرگ در روز یکشنبه، یک گروه از متخصصان جی‌پی مورگان به رهبری استیو پالاسیو، طی گزارش اخیر خود عنوان کرده‌اند که پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول قانونی در السالوادور موجب ایجاد فشار بر شبکه این ارز دیجیتال خواهد شد.

 در این گزارش آمده است که نقدشوندگی بیت کوین بالا بوده،  بیشتر حجم معملاتی بیت کوین در اختیار صرافی‌ها است و بیش از ۹۰ درصد از بیت کوین‌ها بیش از یک سال است که معامله نمی‌شوند.

کارشناسان جی‌پی‌مورگان خاطرنشان کردند، استفاده از بیت‌کوین به عنوان پول قانونی در کشوری مانند السالوادور به طور بالقوه “محدودیت قابل توجهی” در توانایی بیت‌کوین برای خدمت‌رسانی به عنوان وسیلهٔ مبادله ایجاد می‌کند، و به عدم قدرت نقد شوندگی و ماهیت تجارت آن اشاره می‌کنند.

فعالیت پرداخت در السالوادور ۴ درصد از حجم تراکنش اخیر و بیش از ۱ درصد کل ارزش توکن‌های بیت کوین که در سال گذشته بین کیف‌پول‌ها جا‌به‌جا شده‌اند را تشکیل می‌دهد.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.