تایلند برای صرافی‌های ارز دیجیتال KYC (احراز هویت مشتری) معرفی می کند

رگولاتورهای مالی در تایلند می‌خواهند ایجاد حساب جدید در صرافی‌های ارز دیجیتال را با شرایط سختگیرانۀ KYC محدود کنند.

بر اساس گزارش 3 مه از بانکوک، دفتر مبارزه با پولشویی (AMLO) این کشور اعلام کرد که از ماه ژوئیه، صرافی‌های ارز دیجیتال باید هویت مشتریان جدید را به طور حضوری با استفاده از دستگاه “dip-chip” تأیید کنند.

در حالی که کاربران جدید در حال حاضر می توانند با ارسال اسناد بصورت آنلاین هویت خود را در صرافی تأیید کنند، دستگاه‌های dip-chip تراشه ای را که در کارت های شناسایی شهروندان تایلند جاسازی شده اسکن می کنند و حضور فیزیکی مشتریان برای تأیید الزامی است. قوانین جدید همچنین باعث می‌شود موانعی برای سرمایه گذاران خارجی که قادر به دریافتID  کارت تایلندی نیستند، ایجاد کند.

به نظر می رسد قانونگذاران مشتاق هستند که همین مقررات را برای فروش طلا به ارزش بیش از 100،000 THB (تقریبا 3200 دلار) اعمال کنند.

تشدید مقررات در حالی است که صرافی‌های ارز دیجیتال در تایلند از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند، به طوری که تعداد حساب‌های صرافی تایلند از 160،000 در پایان سال 2020 به تقریبا 700،000 در آغاز ماه مه افزایش می یابد. Poramin Insom، بنیانگذار و مدیر صرافی Satang Corp، اظهار داشت:

“بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان مشغول آماده سازی سیستم‌های خود هستند تا بتوانند پاسخگوی مشتریان باشند.”

Bitkub، بزرگترین صرافی تایلند که به طور موقت توسط SEC در ژانویه متوقف شد، از اظهار نظر در مورد الزامات جدید KYC، حاضر به اظهار نظر نشد.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.