بیش از ۱۰۰۰ ماینر بیت‌کوین توسط پلیس مالزی معدوم شد

ماینرهای بیت‌کوین به دلیل سرقت گسترده انرژی در مالزی دستگیر شده‌اند.

هزار و شصت و نه دستگاه استخراج بیت‌کوین در اوایل این جمعه در یک ایستگاه پلیس مالزی معدوم شد.

پلیس مالزی  دستگاه‌ها‌ ماینر بیت کوین را با استفاده از یک غلتک از بین برده است. اما بسیاری از آنها به دروغ آن را به دولت چین نسبت می دهند. این دستگاه‌های طی عملیات پلیس بین ماه‌های فوریه تا آوریل مصادره شده بودند.

در طی این عملیات همچنین، هشت نفر که در سرقت برق دست داشتند دستگیر شده‌اند.

پلیس مدعی شد استخراج غیرمجاز بیت کوین با استفاده از این دستگاه‌ها به خاموشی‌های مکرر و تخریب سه ساختمان منجر شده و به یک شرکت برق محلی ۱.۹ میلیون خسارت زده است.

نه تنها ماشین‌های استخراج که اکنون تخریب شده اند، خسارت اقتصادی قابل توجهی متحمل شدند، بلکه باعث خاموشی مکرر و تخریب سه ساختمان شدند.

هفته گذشته، گزارش شد که، امنیت اوکراین (SBU) همچنین یک مزرعه استخراج غیرقانونی بیت‌کوین را که شامل 3800 کنسول بازی پلی استیشن 4 بود، از بین برد. آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال همراه با تعداد زیادی GPU و CPU مورد استفاده قرار گرفتند. این عملیات هفته‌ای 256 هزار و 500 دلار از یک توزیع کننده انرژی در وینیتسیا سرفت کردهبود که باعث خاموشی در برخی از مناطق شهر شد.

چنین مواردی بسیار رایج است، استخراج غیرقانونی حتی در برخی از مکانهای فوق سری نیز می‌تواند انجام شود. در اوایل سال 2018، یک دانشمند هسته ای روسی به جرم استخراج ارزهای دیجیتال در تأسیسات کلاهک دستگیر شد.

 

منبع: u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.