بیانیه انجمن فناوران بلاکچین در ایران: ریسک شناسایی و برچسب‌زنی دارایی‌های دیجیتال وجود دارد

انجمن فناوران بلاکچین بارها در زمینه شناسایی و برچسب زنی دارایی‌های دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین و پیامدهای آن هشدار داده است.

براساس بیانیه‌ای که توسط این انجمن منتشر شده، بلاکچین ماهیتی شفاف و قابل رصد دارد و اگر یک دارایی دیجیتال به هویت یا محل جغرافیایی مشخصی اختصاص دارد و می‌توان رد آن را در تراکنش‌ها از نظر فنی و حتی از نظر حقوقی دنبال نمود. شرکت‌هایی مانند چینالیسیس و الیپتیک در حال حاضر مشغول ارائه سرویس‌های متنوع شناسایی و برچسب‌زنی دارایی‌های دیجیتال می‌باشند. پس از این شناسایی، اگر دارایی دیجیتال کاملا غیر متمرکز باشد، صرافی‌های متمرکز می‌توانند پس از دریافت، آن را بلاک کنند. اگر این دارایی دیجیتال امکان فریز شدن در کیف پول را داشته باشند، صرافی مربوطه می‌تواند آن را در کیف پول مالک فریز کند. رعایت نکات امنیتی توسط صرافی‌ها و پلتفرم‌های ایرانی بسیار حائز اهمیت است و بخشی از مسئولیت آن‌ها برای درامان نگه داشتن دارایی کاربران است.

اخیراً مواردی از برچسب‌زنی روی دارایی‌های کاربران، حتی در پلتفرم‌های معاملاتی غیرمتمرکز مانند وان‌اینچ (1inch)  نیز مشاهده شده که با  گزارش برچسب دارایی کاربران کشورهای تحت تحریم، منجر به بلاک شدن دارایی‌ها در صرافی بایننس شده است.

منبع: iranblockchain

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.