بورس سهام دیجیتال آلمان Litecoin ETP فیزیکی را لیست می کند

گروه ETC مستقر در لندن، شرکتی که مسئول لیست کردن اولین کالای قابل معامله با ارز رمزنگاری شده در بورس اوراق بهادار دیجیتال Xetra آلمان است، لیست جدیدی را برای Litecoin ارائه می دهد.

امروز گروه ETC در بیانیه ای اعلام كرد كه Litecoin رمزنگاری سرمایه گذاری قابل معامله فيزيكي آن، تحت عنوان ELTC، در 14 آوريل در Deutsche Börse Xetra آغاز به كار خواهد كرد. طبق گفته شركت، محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله یا ETP[1]، اولین محصول (Litecoin (LTC پس از تأیید سازمان نظارت مالی فدرال آلمان یا BaFin در بورس است.

مدیرعامل گروه ETC، بردلی دوک گفت: “عدم اطمینان اقتصادی فعلی، جذب دارایی های رمزنگاری شده را برای سرمایه گذاران موذد تاکید قرار داده است زیرا آنها (ارزهای دیجیتال) فرصت های متنوعی نسبت به دارایی های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه و کیفیت های قوی تامین بازرگانی در برابر تورم را فراهم می کنند.” وی همچنین افزود: “بازارهای سنتی برای مدتی بی ثبات خواهند ماند و تقاضا برای گزینه هایی مانند ارزهای رمزپایه را ایجاد می کنند.”

در ادامه گفت:

“برخلاف افزایش قیمت های قبلی در ارزهای رمزپایه، مورد فعلی برای اولین بار تحت حمایت هم سرمایه گذاران خرده و هم سرمایه گذاران نهادی است که باعث می شود زمانی ایده آل برای راه اندازی ELTC باشد.”

Litecoin ETP از گروه ETC نشان دهنده سومین ارز رمزنگاری بورسی از این گروه در سال گذشته است. در ماه ژوئن، این شرکت یک ETP بیت کوین را به دنبال یک ETP اتریوم در ماه گذشته در Xetra لیست کرد. این شرکت گزارش داد که Ether ETP در هفته اول مبادله خود بیش از 1 میلیون دلار معامله شده است، در حالی که گفته می شود دارایی تحت مدیریت Bitcoin ETP به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده است.

نمی توان گفت یک ETP کاملاً مشابه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس یا ETF است. هنگامی که گروه ETC سال گذشته Bitcoin ETP خود را راه اندازی کرد، گفت که “تجارت بیت کوین از طریق یک ساختار ETP” است، که ظاهراً با تعریف ETF در اتحادیه اروپا مطابقت نمی کند، زیرا یک ابزار دارایی واحد است.

Litecoin به عنوان نهمین ارز رمزنگاری شده بزرگ با سرمایه بازار بیش از 20 میلیارد دلار، توجه برخی از شرکت های سرمایه گذاری را در کنار بیت کوین و اتر جلب کرده است. اگرچه گزارش شده است که گروه ETC اولین شرکتی است که لیست شدن Litecoin ETP فیزیکی را ارائه می دهد، CoinShares در اوایل ماه جاری اعلام کرد که LTC ETP خود را در SIX Swiss Exchange لیست خواهد کرد.

[1]  نوعی اوراق بهادار است که با استفاده از مشتقات یک دارایی اساسی و زیرساختی مانند کالا، ارز، سهام، نرخ بهره یا شاخص‌ها، ارزش‌گذاری می‌شود.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.