به گفتهٔ معاون اجتماعی پلیس فتا، سال آینده عملکرد پلیس فتا در حوزهٔ رمز ارزها تغییر خواهد کرد

معاون اجتماعی پلیس فتا سرهنگ رامین پاشایی، از افزایش تخلفات در حوزهٔ رمزارزها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال آینده رویکرد پلیس دیگر ارشادی نخواهد بود و قطعاً با متخلفان برخوردهای سلبی داریم.

سرهنگ رامین پاشایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تهدیدهای رمز ارزها گفت: در حوزه رمز ارزها یک سیاست مدون یا یک قانون که سازوکار فعالیت در این حوزه را مشخص کند، نداریم و تنها ۵ درصد از افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند کاملا با آن آشنا می‌باشند. وی اشاره کرد که افراد با شروع اولین فعالیت خود برای ورود به این عرصه در خطر هستند و گفت: اولین اولویت برای ورود به حوزه رمز ارزها، ساخت کیف پول دیجیتال است که از همین‌جا کلاهبرداری‌ها می‌تواند شروع شود. وی در ادامه گفت، مبالغی که در حوزهٔ رمز ارزها کلاهبرداری می‌شود یا به سرقت می‌رود، اصلاً قابل مقایسه با دیگر جرایم سایبری مانند فیشینگ، برداشت‌های غیرمجاز و … نمی‌باشد. برای مثال حجم کل پرونده‌های مالی در حوزهٔ فیشینگ، کلاهبرداری و… در یک استان سالانه حدود هفت میلیارد تومان است اما فقط در یک پروندهٔ ارز دیجیتال این مبلغ به هفت میلیارد تومان می‌رسد.

سرهنگ پاشایی تاکید کرد که سال آینده روش و عملکرد پلیس فتا در این رابطه متفاوت و جدی‌تر خواهد بود و به مردم توصیه کرد برای ورود به این فضای گسترده، در درجه اول آگاهی کامل را بدست آورند.

منبع: mehrnews.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.