بعد از یک افزایش قیمت شدید، جهت گیری شبکه های اجتماعی بر DOGE اثر منفی می گذارد

این سخن شیبا اینو بود: اوج گیری قیمت Dogecoin در هفته گذشته در تاریخ ثبت خواهد شد. با این حال، داده های رسانه های اجتماعی نشان می دهد که افزایش قیمت این میم اینترنتی[1] (داج کوین) ممکن است به پایان خود رسیده باشد.

این ارز دیجیتال که در ابتدا در سال 2013 راه اندازی شد و طی سال های گذشته در صدر عناوین پوچ و کلاهبرداری ها قرار داشت، طی چند روز گذشته فصل دیگری از تاریخ گیج کننده خود را به ثبت رساند. روز جمعه، DOGE موفق شد گوی سبقت را از Ethereum در حجم کل مبادله بدزدد (در حدود دو برابر)؛ سکوی پرتابی برای یک افزایش قیمت قابل توجه که قیمت آن را در یک روز دو برابر افزایش داد و بیش از 5000٪ سود سالانه را تجربه کرد.

با این حال، درون مایه اصلی DOGE یک میم اینترنتی است و میم ها توسط رسانه های اجتماعی تبلیغ می شوند و اساساً به آنها وابسته هستند. وقتی میم نتواند همه گیر شود، قیمت خراب می شود.

در زمان انتشار این خبر، DOGE با 35٪ کاهش به 0.26 دلار رسیده است و از بالاترین قیمت خودش یعنی 0.40 دلار عقب نشینی می کند – اطلاعات مربوط به تمایلات رسانه های اجتماعی ارائه شده توسط TIE و Cointelegraph Markets Pro نشان می دهد که کاهش بیشتری در آینده وجود دارد.

حجم معاملات احساسات بازار را معکوس می کند

روز جمعه، Google Trends با انتشار یک توئیت، آنچه که معامله گران بیت کوین و DOGE در سراسر جهان اغلب سرچ می کنند بررسی کرد. آنها دریافتند که در حالی که بیشتر دنیا بر BTC متمرکز بودند، معامله گران آمریکایی فقط چشمشان به Dogecoin بود.

این نقشه حرارتی با داده های ارائه شده توسط The TIE مطابقت دارد. حجم کلی Tweet نشان می دهد که قیمت DOGE زمانی که ایالات متحده در ساعتهای شبانه روز آمریکا خوابیده، فرو می ریزد و زمانی که در آمریکا روز است، بالا می رود، که اغلب موقع ظهر به وقت شرق آمریکا به اوج خود می رسد، مخصوصاً وقتی DOGE اوج می گیرد، حجم این توییت ها بسیار زیاد است:

 

 

با این حال، جستجوی ساده در اینترنت و حجم توییت همیشه به افزایش قیمت اشاره نمی کند. همانطور که اطلاعات تصویری Google Trends اشاره کرد، احساسات مربوط به افزایش حجم می تواند متفاوت باشد: بسیاری از محتوا های جستجوی اصلی متمرکز بر معامله گرانی هستند که سعی می کنند میزان نیروی باقیمانده برای افزایش قیمت DOGE را پیش بینی کنند.

عدم اطمینان به توییتر نیز سرایت کرده است. در حالی که میزان تمایل برای این ارز در طی اوج گیری آن به 0.40 دلار در 14 آوریل شدیدترین بود، “میزان” تطبیق احساسات با حجم معاملات با افزایش قیمت ها کاهش می یابد – در حالی که کل حجم توییت ها با قیمت DOGE در 0.40 دلار به اوج خود رسید، اما الان چند روز است که در حال رکود است:

 

 

در نهایت، در حالی که حجم معاملات و احساسات باعث صعود DOGE به ارتفاعات بلند شده است، به نظر می رسد یک عقب نشینی سریع قیمت Dogecoin را به زمین برگردانده است.

 

[1]  میم اینترنتی (به انگلیسی: Internet meme) اصطلاحی است برای توصیف موضوعات و عقیده‌هایی که به وسیله اینترنت گسترش و شهرت پیدا می‌کند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.