بخش مالی اوکراین می‌خواهد معاملات در بازار ارزهای دیجیتال را، به کمک ارز دیجیتال بانک مرکزی تسهیل کند

بررسی انجام شده در بین متخصصان مالی نشان داده است که این صنعت می‌خواهد ارز دیجیتال آینده اوکراین به عنوان ابزاری در فضای ارزهای دیجیتال‌ استفاده شود. بخش مالی همچنین از طراحی بلاک‌چین برای hryvnia الکترونیکی پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال از طریق همتا و تجارت الکترونیکی را فراهم می‌کند.

بانک ملی اوکراین نتایج نظرسنجی که با هدف تعیین تقاضای بالقوه ارز دیجیتال بانک مرکزی انجام شده را منتشر کرده است. این نظرسنجی شامل ۳۰ سوال بوده و برای ۱۰۰ کارشناس مالی در حوزه‌های مختلف ارسال شده است.  نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که کارشناسان اوکراینی‌ خواهان استفاده از یک طراحی بلاک‌چینی برای گریونا دیجیتال (e-hryvnia) هستند که تراکنش‌های همتا به همتا (P2P) را نیز پشتیبانی کند.

این نظرسنجی همچنین باید موارد استفاده احتمالی را برای hryvnia شناسایی کند. NBU از جمله اولین بانکهای مرکزی بود که شروع به بررسی گزینه‌های انتشار ارز دیجیتالی خود کرد. این تحقیق در سال 2016 آغاز به کار کرد و سپس دو سال بعد CBDC را در پرداخت‌های خرده فروشی آزمایش کرد.

پاسخ دهندگان به این نظرسنجی همچنین ابراز امیدواری کرده‌اند که ارز دیجیتال بانک مرکزی در بخش پرداخت‌های غیرنقدی خرد با بیش‌ترین استفبال روبرو خواهد شد. شرکت کنندگان گفته‌اند که خواهان تسهیل تراکنش‌های پرداخت مرتبط به دارایی مجازی و دیجیتال به کمک ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

بخش مالی اوکراین می گوید E-Hryvnia باید در فضای رمزنگاری استفاده شود.

اوکراین پیشرو در پذیرش ارزهای دیجیتال محسوب می شود زیرا در سال گذشته در فهرست جهانی پذیرش رمزنگاری جهانی در میان بیش از 150 کشور در رتبه اول قرار گرفت.

 

منبع: /news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.