بانک کانادا می‌گوید ارزهای دیجیتال علی‌رغم تصویب بسیار خطرناک هستند.

بانک کانادا گفت، نوسانات ارزهای دیجیتال یک آسیب پذیری در حال ظهور در برابر سیستم مالی کانادا است.
به دنبال فروش عمدۀ ارزهای دیجیتال، بانک مرکزی کانادا اظهار داشت که دارایی‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین (BTC) با وجود تصویب توسط سرمایه گذاران نهادی، همچنان یک دارایی بسیار خطرناک هستند.
بانک کانادا روز پنجشنبه گزارشی از بررسی سیستم مالی خود را منتشر کرد، به عنوان بخشی از این بررسی، بانک مرکزی توجه ویژه‌ای به ارزهای دیجیتال کرد و اظهار داشت که نوسانات ارزهای دیجیتال یک آسیب پذیری در حال ظهور در سیستم مالی کانادا است:
“نوسان قیمت که ناشی از تقاضای سوداگرانه است، همچنان مانعی مهم در برابر پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت است. علیرغم تصویب سرمایه گذاران نهادی، آنها همچنان خطرناک تلقی می شوند زیرا تعیین ارزش ذاتی آنها دشوار است. “
این هشدار اندکی پس از آن رخ داد که بازار ارزهای دیجیتال یکی از وحشیانه‌ترین سقوط‌های خود را در طول تاریخ مشاهده کرد و در طی چند روز حدود 1 تریلیون دلار ارزش بازار را از بین برد.اما نوسان تنها موضوع نگرانی بانک مرکزی کانادا نیست. بانک مرکزی همچنین به خطرات مرتبط با زنجیره Stablecoinها [1]اشاره کرد طبق گفته این بانک، طبیعت کم ثبات Stablecoinها می تواند آنها را برای استفاده به عنوان وسیله پرداخت و ذخیره ارزش مناسب‌تر کند.
بانک کانادا اشاره کرد که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین طی سال گذشته محبوب شده اند، به طوری که سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در مه 2021 از 200 میلیارد دلار در اوایل سال 2020 به بیش از 2 تریلیون دلار رسیده است.
همانطور که قبلاً توسط Cointelegraph گزارش شده بود، کانادا یکی از اولین حوزه‌های قضایی در سراسر جهان است که ETF [2]بیت‌کوین را تصویب می کند.

نوعی ارز دیجیتال که به طور معمول توسط ارزهای ملی یا دارایی‌های مالی سنتی پشتیبانی می شود تا از نوسانات جلوگیری کند [1]

[2] مخفف کلمه Exchange-traded fund است. یکی از انواع صندوق های سرمایه‌گذاری است که امکان خرید و فروش آن به عنوان دارایی وجود دارد. در واقع این نوع از صندوق‌ها، همانند سهام عادی در بورس قابل خرید و فروش هستند.

منبع:Cointelegraph
برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.