اولین ETP بیت کوین و طلای جهان با همکاری 21 شیرز و بایت‌تری عرضه می‌شود

اولین محصول قابل معامله بورسی (ETP) متشکل از بیت کوین و طلا با همکاری بین شرکت 21 Shares و شرکت مدیریت دارایی بایت‌تری (ByteTree)، راه‌اندازی شد.

این صندوق که BOLD نام دارد، در صرافی سیکس (SIX) سوئیس عرضه خواهد شد. صندوق BOLD با 18.5% بیت کوین و 81.5% طلا از داده‌های نوسان تاریخی 360 روزه استفاده می‌کند. به گزارش فایننشیال تایمز صندوق بولد از این لحاظ که طلای سنتی و به‌اصطلاح طلای دیجیتال را باهم ترکیب می‌کند، تاریخ ساز خواهد بود. علاوه بر این، ETP مذکور ظاهراً به عنوان یک صندوق ضد تورمی طراحی شده است که هدف آن ارائه محصولی به سرمایه‌گذاران برای محافظت در برابر افزایش نرخ بهره است. ظاهراً سرمایه‌گذاران در ماه‌های اخیر تمایل بیشتری به ETPها و صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) نشان داده‌اند. داده‌های ETF.com نشان می‌دهد که بیش از 30 صندوق ارز دیجیتال تنها در سال 2022 در ایالات متحده راه‌اندازی شده است.

علیرغم افزایش تقاضا، کمیسیون بورس آمریکا (SEC) با استناد به نگرانی‌ از نوسانات قیمتی و دستکاری بازار، مخالف عرضه ETF اسپات بیت کوین است. با این حال، مایکل سوننشاین از گری‌اسکیل می‌گوید که SEC نمی‌تواند برای همیشه از ارائه تأییدیه خودداری کند.

 

منبع  sanfranciscotribe.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.