انگیزه ایلان ماسک از خرید شرکت توییتر

همانطور که می‌دانید ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس‌ایکس، چندی پیش ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خریداری کرد. روز گذشته این میلیاردر مشهور خبر داد که قصد دارد کل سهام این شرکت عمومی را خریداری و آن را خصوصی‌سازی کند.

ماسک برای خرید توییتر مبلغ ۴۱.۴ میلیارد دلار (۵۴.۲ دلار برای هر سهم) صورت نقد پیشنهاد کرد. او توییتر را به یک میدان شهری تشبیه کرد و گفت این پلتفرم باید عرصه‌ای برای “آزادی بیان” باشد. ایلان ماسک انگیزه خود را ایجاد یک پلتفرم اجتماعی، قابل اعتماد همگانی و فراگیر توصیف کرد. به گفته وی ایجاد چنین پلتفرمی برای آینده تمدن بسیار مهم است. ماسک گفت: ” قصد ندارم توییتر را به انحصار خود درآورم. الگوریتم توییتر باید به صورت منبع باز باشد تا از هر نوع دستکاری جلوگیری شود.”

وی عقیده دارد که توییتر پتانسیل تبدیل شدن به یک پلتفرم جهانی با آزادی بیان را دارد و به همین دلیل در توییتر سرمایه‌گذاری کرده است. در پی انتشار این خبر، جاستین سان (Justin Sun) موسس بلاکچین ترون (Tron) پیشنهاد کرد که شرکت توییتر را به ارزش ۶۰ دلار برای هر سهم خریداری می‌کند. سان گفت: “توییتر مسیر طولانی برای به‌کارگیری تمام پتانسیل‌های خود دارد. ما از طرح‌های اصلاحی ایلان ماسک حمایت می‌کنیم و دوست داریم در آینده توییتر را یک پلتفرم دوستدار ارزهای دیجیتال و وب ۳ ببینیم.”

در پایان ماسک اعلام کرد که اگر اکثریت با پیشنهاد او مخالفت کردند، به موقعیت خود به عنوان یک سهامدار بسنده می‌کند.

با توجه به خبرهای داغ چند روز گذشته درباره ایلان ماسک، توییتر و سایر افراد سرشناس این حوزه، سهام توییتر در بیش از ۱۲ درصد افزایش یافته است.

منبع: theblockcrypto            coindesk

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.