افزایش استخراج خانگی در برزیل به دلیل افزایش نرخ بیکاری

با افزایش نرخ بیکاری و مشکلات اقتصادی، در پی بحران کووید، تعداد زیادی از برزیلی‌ها در حال استخراج ارزهای دیجیتال و ایجاد منبع درآمد جایگزین هستند.

ویروس کرونا، خسارات زیادی به برزیل وارد کرده است و بیش از ۴۵۰ هزار قربانی گرفته و منجر به رشد منفی ۴ درصدی اقتصاد این کشور شده است. در کنار آن اکنون بیش از ۱۴.۳ میلیون برزیلی بیکار هستند که در یک دهه اخیر چنین آماری بی سابقه است.

کمبود حقوق و فقدان آن، همراه با اقتصاد ضعیف، برزیلی‌ها را به یافتن راه‌های جدید تأمین هزینه‌های زندگی سوق داده است و آنها به استخراج خانگی بیت‌کوین روی آورده‌اند. افزایش واردات سخت‌افزار و مصرف برق این موضوع را تأیید کرده است.

هر چند دسترسی به داده‌های دقیق درباره میزان استخراج خانگی در برزیل دشوار است، اما ویدیوهای آموزشی برزیلی دربارۀ استخراج در یوتیوب چند صد هزار بازدیدکننده دارند و چندین گروه فیس‌بوک با عضویت زیاد در حال پخش اطلاعات در مورد جنبه‌های فنی هستند. همچنین رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که پای ماینینگ حتی به فقیرترین محله‌های برزیل مانند فاولاس نیز باز شده است.

کارت‌های گرافیک یکی از عناصر مهم سخت افزاری برای استخراج خانگی است. براساس داده‌های جمع آوری شده، شرکت‌های برزیلی فقط در سه ماهه اول 20 میلیون دلار کارت‌های گرافیکی وارد کرده‌اند که چهار برابر بیشتر از مدت مشابه در سال 2020 است.

مصرف برق در مناطق خاص نیز افزایش یافته است ولی دولت هنوز هیچ بیانیه رسمی در رابطه با افزایش مصرف برق و استخراج ارزهای دیجیتال نداده است.

 

منبع: news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.