اطلاعات فیس بوک نیم میلیارد نفر به تازگی افشا شده است.

 

به گفته یک تحلیلگر امنیتی ، اطلاعات حساس شخصی بیش از نیم میلیارد کاربر فیس بوک در اوایل امروز در یک انجمن هک قاچاق به بیرون درز کرده است – خطر بالقوه ای برای میلیون ها معامله گر ارز رمزپایه و هودلر که اکنون ممکن است در برابر کلاه برداری تعویض سیم کارت و سایر حملات مبتنی بر هویت آسیب پذیر باشند.

مجموعه اطلاعات برای اولین بار توسط آلون گال ، مدیر ارشد امنیتی هادسون راک کشف شد که اوایل امروز در توییتر در مورد این نشت اطلاعات پستی ارسال کرد:

تمام 533،000،000 سوابق بایگانی فیس بوک به صورت رایگان افشا شده است.

این به این معنی است که اگر شما یک حساب فیس بوک دارید ، به احتمال زیاد شماره تلفن مورد استفاده برای این حساب لو رفته است.

من هنوز ندیده ام که فیس بوک این سهل انگاری مطلق در مورد داده های شما را تأیید کند.

– آلون گال(UnderTheBreach)  3 آوریل 2021

به گفته گال ، این اطلاعات مربوط به یک نقطه ضعف امنیتی است که برای اولین بار در سال 2019 کشف شد. در ژانویه 2021 ، مشخص شد که هکرها می توانند از این اطلاعات برای دسترسی به شماره تلفن های کاربر استفاده کنند. این درز اطلاعات اکنون شامل “شماره تلفن ، شناسه فیس بوک ، نام کامل ، مکان ، مکان گذشته ، تاریخ تولد ، (در بعضی موارد) آدرس ایمیل ، تاریخ ایجاد حساب ، وضعیت تاهل و بیو (bio)” شده است.

“عوامل شرور مطمئناً از این اطلاعات برای مهندسی اجتماعی ، کلاهبرداری ، هک و بازاریابی استفاده می کنند.”

کاربران رمزنگاری در معرض خطر خاصی از چنین حملاتی هستند. در اوایل سال جاری ، یک قربانی یک حمله مبادله سیم کارت از شرکت تلفن همراه T-Mobile به دلیل ضرر 450 هزار دلاری شکایت کرد و در سال 2018 آزمایشگاه های کسپر اسکای دریافتند که هکرها قادر به سرقت 21000 ETH در حملات مهندسی اجتماعی در یک دوره 12 ماهه شده اند که در حال حاضر ارزشی بیش از 43 میلیون دلار دارد.

همچنین این افشاء داده ها از بزرگترین افشاء اطلاعات Ledger در اواخر سال گذشته بزرگتر است. اندکی پس از آنکه اطلاعات بیش از 270،000 کاربر به صورت آنلاین فاش شد ، کاربران تهدیدهای باج گیری را گزارش کردند و پرونده های حقوقی را علیه شرکت کیف پول سخت افزار مد نظر قرار دادند.

منبع:Cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.