ارز دیجیتال و شبکه تتا (Theta)

در بازار ارزهای دیجیتال، کمتر شبکه و ارز دیجیتالی را می‌توان تا قبل از بلاکچین تتا و ارز تتا یافت کرد که توجه خود را معطوف به تبلیغات دیجیتال و پخش محتوای ویدیویی کرده باشد. سایر شبکه‌ها با اتکا با فناوری بلاکچین و دیفای DeFi، بیشتر تمرکز خود را روی ذخیره‌سازی دیتا، کیفیت و سرعت انجام تراکنش‌ها می‌کنند.

شبکه تتا با رویکردی جدید توانست فرصت‌هایی ویژه برای کاربران و فعالان خود ایجاد کند. هر کاربر می‌تواند به راحتی با استکینگ ارز Theta یا انتشار محتوای ویدیویی از هر طریقی کسب درآمد کند. این بلاکچین و ارز اختصاصی مشهور آن، با توجه به رویکرد و تیم رهبری و توسعه‌ای که دارند، در آینده در زمره‌ برترین و سودآورترین ارزها و شبکه‌های دیجیتال خواهند بود.

ارز دیجیتال تتا و ورزش الکترونیک

برای معرفی شبکه تتا ابتدا لازم است با مفهوم Esports یا ورزش الکترونیک آشنا شویم. این اصطلاح در واقع اشاره به محفلی است که در آن حرفه‌ای‌ترین گیمرهای جهان با هم رویارو می‌شوند. گیمرهایی از قبیل نینجا، شرود، چاکوتاکو و… که به واسطه پیدایش سرویس‌های استریم مانند توییچ، یوتیوب لایو و… توانستند خارج از محیط مسابقات Esports نیز خودی نشان بدهند و حسابی به شهرت برسند.

Esports یا ورزش الکترونیک مانند یک مسابقه فوتبال ویدیویی در بالاترین سطح جهان است، شبیه محیط الکلاسیکو، که فضایی را ایجاد می‌کند تا این گیمرهای مطرح رو در روی یکدیگر به رقابت بپردازند.

از شبکه ارزدیجیتال تتا به عنوان بستری مناسب برای ورزش الکترونیک استفاده می‌شود. هم‌چنین از این جهت که باعث ایجاد امنیت بالا در فضای بلاک چین و پرداخت‌های خرد است مورد اقبال قرار می‌گیرد. ارز دیجیتال تتا دارای توکن‌های تتا و تی فیول بصورت خصوصی است. شبکه تتا به منظور مقیاس‌پذیری و پذیرش بازار جهانی، پهنای باند بالایی را دارد و با شرکت‌های بزرگ پخش کننده ویدیو در رقابت است.

 

ایده جدید و کارآمد تتا نتورک

تتا نتورک یک سایتی است که یک ایده بسیار جدیدی را در تکنولوژی بلاک چین اختراع کرده است که از اینترنت قوی افراد استفاده می‌کند و آن را در نتورک خود پخش می‌کند تا کسانی که اینترنت ضعیفی دارند بتوانند استریم یا پخش زنده را به راحتی بتوانند ببینند. اما این ایده چه سودی برای افرادی که اینترنت قوی آن‌ها گرفته می‌شود دارد؟

تتا نتورک به ازای اینترنتی که از افراد می‌گیرد، ارز دیجیتال تتا به آن‌ها می‌دهد. شما پس از دریافت این ارزدیجیتال می‌توانید هر کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید؛ به عنوان مثال آن را به دلار یا ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنید، از فروشگاه آن‌ها خرید کنید یا حتی می‌توانید دونیت کنید.

 

شبکه تتا چیست؟

همان طور که می‌دانیم برای انجام هر تراکنش مالی از یک واسطه مثل بانک استفاده می‌شود. اما بلاک چین این بستر را برای خریداران و فروشندگان ارز مجازی فراهم می‌کند که به صورت مستقیم با هم در ارتباط باشند و به واسطه‌ای نظیر بانک احتیاجی نباشد. به این شکل از تراکنش «همتا به همتا» نیز گفته می‌شود.

شبکه تتا به عنوان یک سکو مناسب بر بستر بلاک چین است. این شرکت براساس ایجاد تغییر و تحول در صنعت پخش ویدیو در عرصه جهانی معرفی شده است. پروژه‌هایی که بر اساس ساختار بلاک چین هستند مبتنی بر ذخیره‌ داده فعالیت می‌کنند. اما سکو‌های پخش ویدیو یا پلتفرم‌ها در واقع به فضای درایو بیشتر احتیاج دارند.

یکی از شاخص‌های مهم دارا بودن سرعت انتقال و از طرفی پهنای باند مناسب در این شبکه برای پخش سرویس‌های ویدیویی است. برای خدمات بهتر این نوع سرویس‌ها استفاده کنندگان در واقع به اینترنت قوی‌تری نیاز دارند.

 

کاربرد شبکه تتا

تتا به همان صورت که یوتوب در سال ۲۰۰۵ با پخش ویدیوی سنتی شروع نمود، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. با این اقدام  قطعا صنعت ویدیوی آنلاین با چالش جدیدی روبه‌رو خواهد شد، زیرا یکی از بزرگ‌ترین مشکل‌ها را می‌توان هزینه بالای ارسال ویدیو به مناطق مختلف جهان بر شمرد که این مسئله با ارسال ویدئو با کیفیت HD ،۴K و بالاتر بیش‌تر هم می‌شود.

 

سخن پایانی

به طور کلی در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال تتا THETA پرداختیم. این ارز دیجیتال توسط شبکه تتا ارائه شده است. تتافیول از دیگر توکن های ارائه شده توسط این شبکه است. شبکه تتا در زمینه انتقال ویدئو فعالیت دارد. ارز رمز ارز تتا در شبکه تتا برای مشارکت در مدیریت پروتکل استفاده می شود. به علاوه در این مقاله بررسی نمودیم که شبکه تتا یک شبکه همتا به همتا می باشد و به کاربران فرصت می دهد تا برای توزیع محتوا پاداش دریافت کنند.

 

منبع:   kraken   و   forkast

برچسب‌ها
thetaتتا

لینک مطلب:

کپی شد

مطالب پر بازدید

.