ارزش بازار بیت‌کوین یک شبه حدود 100 میلیارد دلار افزایش یافته است

آیا پامپ قیمتی اخیر بیت‌کوین به معنای پایان روند نزولی است یا فقط یک پامپ عادی قبل از یک افت شدید است؟

طبق داده‌های سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، ارزش بازار بیت کوین فقط در یک شب 100 میلیارد دلار افزایش یافته است. گفته شده است که این افزایش سرمایه به دنبال رشد 12.5 درصدی قیمت این ارز دیجیتال رخ داده است.

این صعود قیمتی و رشد ارزش بازار ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتاده باشد، اما محکم‌ترین آن‌ها فرضیهٔ شورت اسکوییز است که به دلیل مقدار زیادی پوزیشن شورت که خرس‌ها پس از افت قیمت اخیر به محدودهٔ 32000 دلاری باز کرده‌اند و موجب افزایش فشار خرید شده، اتفاق افتاده است.

اگر به نمودار روزانهٔ بیت‌کوین که توسط سایت معتبر TradingView ارائه شده دقت کنیم، به وضوح خواهیم دید که قیمت در حال حاضر در قیمت 38700 دلار در حال تحکیم است، که با نقطهٔ حمایتی قوی یعنی میانگین متحرک 200 روزه مطابقت دارد (خط سیاه روی نمودار) که معمولاً به عنوان یک اندیکاتور روند نهایی (ultimate trend indicator) در نظر گرفته می‌شود.

اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی باقی بماند، به این معنی است که در یک روند صعودی حرکت خواهد کرد. اما اگر قیمت دارایی به زیر آن خط برسد، معامله‌گران معمولاً پوزیشن‌های لانگ خود را به دلیل احتمال زیاد شروع روند نزولی خواهند بست.

در حال حاضر، فعالان بازار در مورد جهت حرکت پادشاه ارزهای دیجیتال مطمئن نیستند. اگر قیمت بالاتر از میانگین متحرک ذکر شده باقی بماند و مدتی در آنجا بماند، روند نزولی بیت‌کوین که از ماه مه آغاز شده است، تمام شده تلقی می‌شود.

 

منبع  u.today

 

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.