اخطار بانک مرکزی کویت در مورد سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال

سقوط قیمت‌های هفته گذشته در بازار ارز‌های دیجیتال باعث شد بانک های مرکزی در سراسر جهان هشدارهایی در مورد خطرات سرمایه گذاری در این ارزها بدهند.

بانک مرکزی کویت نیز از این قاعده مستثنی نبود و روز شنبه با صدور بیانیه ای به مردم در مورد نوسانات بازار ارزهای دیجیتال اخطار داد.

بانک مرکزی کویت یا CBK اظهار داشت که دارایی های دیجیتال ارز واقعی نیستند حتی اگر به آنها ارزهای دیجیتال گفته شود. طبق این بیانیه ، فقط یک کشور قانونی می تواند ارز واقعی را به عنوان نمادی از حاکمیت صادر کند:

ارز واقعی توسط مقامات ایالتی مانند بانک های مرکزی یا مؤسسات مالی تنظیم می شود که به عنوان ذخیره ارزش و پول رایج قانونی در نظر گرفته و پذیرفته می شود. این ارز یک بستر قابل اعتماد برای معاملات محسوب می‌شود.

در این بیانیه از دوج کوین (DOGE)، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در میان برجسته ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار، نام برده شده است.

بانک مرکزی کویت متذکر شد که این اخطار بخشی از برنامه Diraya این بانک است که به عربی به معنی “آگاه باشید” می‌باشد. Diraya هدف خود را افزایش آگاهی مالی در کشور و تشویق فعالیت های مسئولیت اجتماعی در بخش بانکی کویت می‌داند.

این بانک پس از ذکر انتقادات معمول در مورد ارزهای دیجیتال مانند پولشویی، کلاهبرداری و معاملات غیرمجا ، خاطرنشان کرد که هزینه زیست محیطی عملیات استخراج ارزهای دیجیتال نیز بسیار زیاد است.

اخییرا ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا پذیرش بیت کوین را به دلیل اثرات احتمالی مضر آن بر محیط زیست به عنوان یک روش پرداخت متوقف می کند. این در حالی است که طبق مطالعه جدید مایک نووگراتز از شرکت گلکسی دیجیتال، بانکداری سنتی سالانه دو برابر بیشتر از بیت کوین انرژی مصرف می کند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.