احتمال صدور حکم سال‌ها زندان برای فردی که با وام‌های حمایتی دولت آمریکا ارز دیجیتال و خودروی تسلا خریده بود

به گزارش مرکوری نیوز، وزارت دادگستری ایالات متحده یک مرد کالیفرنیایی را که از وام‌های حمایتی مالیات دهندگان برای خرید ارزهای دیجیتال استفاده کرده است، به اتهام 9 فقره کلاهبرداری وایر و کلاهبرداری بانکی متهم کرده است.

طبق اتهامات وارد شده، این مرد ممکن است به ۵۰ سال حبس محکوم شود.

لبینتز تران، با استفاده از مدارک جعلی، ۳۰ وام حمایتی فدرال به نمایندگی از افراد و شرکت‌های مختلف دریافت کرده است. مبلغ این وام ها ۳.۶ میلیون دلار بوده که او بیشتر این پول را به ارز دیجیتال تبدیل کرده است.

تران به غیر از تبدیل وجوه به ارزهای دیجیتال، بخشی از اموال سرقت شده را نیز به حساب‌های بانکی شخصی خود منتقل کرده و یک خودروی تسلا ۱۰۰۰۰۰ دلاری هم خریده است.

از آنجایی که وام های حمایتی فدرال (PPP) در طی همه گیری ویروس کرونا تنها با ارائهٔ چند چک سابقه پرداخت می‌شد، سال گذشته بسیاری از کلاهبرداران از این قانون سؤاستفاده کردند.

گفته می‌شود که تران فقط یک ماه قبل از دریافت وام‌های یک میلیون دلاری در ژوئن 2020 چهار شرکت با آدرس جعلی ثبت کرده است.

در ژوئیه گذشته، وزارت دادگستری آمریکا همچنین علیه یک فرد اهل تگزاس که برای خرید ارزهای دیجیتال از صرافی کوین‌بیس طرح کلاهبرداری مشابهی را ترتیب داده بود، پروندهٔ کیفری تشکیل داد. جوشوا توماس آرگیرس بیش از یک میلیون دلار وام حمایتی فدرال برای شرکتی که هیچ کارمند حقیقی نداشت، دریافت کرد.

 

منبع  u.today

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.