آشنایی با صرافی کراکن (Kraken)

صرافی‌ها تا به کنون اصلی ترین نقش را در معاملات ارزهای دیجیتال دارند. شما می‌توانید در انواع صرافی‌ها به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال بپردازید. به دلیل گسترش حوزۀ ارزهای دیجیتال، امروزه صرافی‌های زیادی در بازار فعالیت می‌کنند اما متاسفانه نمی‌توان به همه آن‌ها اعتماد کرد.

صرافی ارز دیجیتال Exchange

به دلیل ورود افراد زیادی به بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌های زیادی نیز آغاز به کار کرده‌اند و همچنین نیاز افراد به صرافی‌ها بیشتر شده است. در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانید به راحتی به خرید و فروش و همچنین نگهداری ارزهای دیجیتال بپردازید. البته ما این موضوع را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم اگر یک تریدر هستید این موضوع برایتان مشکلی ندارد اما اگر هولدر هستید بی هیچ عنوان این کار را انجام ندهید و سرمایه تان را به یک کیف پول معتبر منتقل کنید.

هنگام انتخاب صرافی به نکات زیر توجه کنید

  • امنیت و اعتبار صرافی:

زمانی که قصد انتخاب صرافی دارید، در وحله اول به اعتبار آن صرافی دقت کنید. معتبر بودن یک صرافی سبب می‌شود تا بهتر بتوانید به آن اعتماد کنید. زمانی که یک صرافی معتبر است قطعا دیگر بدون ایجاد هر گونه مشکلی و با خیال راحت می توانید کار خود را انجام دهید. امنیت نیز از دیگر گزینه‌های مهم است که حتما باید به آن نیز توجه کنید. توجه به تمام این موارد سبب می شود تا انتخاب شما یک انتخاب حرفه ای باشد.

  • کارمزد صرافی:

صرافی‌ها برای خرید و فروش و همچنین انجام انتقالات کارمزد دریافت می‌کند. این کارمزد در بعضی از صرافی‌ها کم و در بعضی زیاد است. باید حواستان باشد که صرافی انتخابی شما، چه مقدار کارمزد کم خواهد کرد. اگر کارمزد صرافی انتخابی شما زیاد باشد و اگر فعالیت شما نیز زیاد شود، قطعا پول زیادی به بهانه کارمزد از بین خواهد رفت.

  • رابط کاربری صرافی:

اگر رابط کاربری صرافی انتخابی شما آسان و مناسب باشد، قطعا کار با آن راحت خواهد بود، و مشکلی هنگام کار با صرافی برای شما نخواهد آمد. اگر رابط کاربری صرافی سخت باشد، قطعا با مشکل مواجه می‌شوید و این موضوع می‌تواند در هنگام خرید و فروش برایتان مشکل ایجاد کند. بهترین کار این است که هنگام انتخاب صرافی به دنبال یک صرافی با رابط کاربری آسان باشید.

 

شفافیت صرافی:

صرافی شما اگر شفاف باشد، قطعا از ریز معاملاتتان برایتان گزارش تهیه می‌کند و آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما اگر صرافی شما شفاف نباشد، بسیاری از گزارش‌های حساب شما پنهان می‌شود. همیشه به شفافیت صرافی توجه داشته باشید زیرا کمک شایانی به شما در معاملات خواهد کرد.

 

هشدار:

متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌های کشور آمریکا، ای پی ایران توسط تمامی صرافی‌ها بسته شده است. اگر بخواهید با ای‌پی ایران با یک صرافی فعالیت کنید ممکن است برایتان مشکلات متعددی ایجاد شود. پیشنهاد ما این است که قبل از وارد شدن به صرافی از یک” VPN ” یا ” VPS ” استفاده کنید. این دو به شما کمک می‌کند تا ای پی سیستمتان تغییر کند و صرافی متوجه ایرانی بودن شما نشود.

 

صرافی  Kraken

صرافی کراکن Kraken در تاریخ 24 ژوئیه 2011  شروع به فعالیت در بخش صرافی‌ها متمرکز در دنیای ارزهای دیجیتال کرد، صرافی کراکن یک صرافی متمرکز است که در کشور آمریکا راه اندازی و دفتر اصلی آن در شهر سانفرانسیسکو قرار دارد.

در صرافی  ” Kraken ” نیز می‌توانید همانند دیگر صرافی‌ها به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. تمامی صرافی‌ها خوب هستند اما هر کدام از آنها به علت ویژگی‌هایی که نسبت به یک دیگر دارند متمایز شده اند. شما می‌توانید در این صرافی به تبادل ارزهایی از جمله بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین کش و… بپردازید. دفتر مرکزی و اصلی این صرافی در سانفرانسیکو قرار دارد. این صرافی تقریبا در سال 2011 در بین جهانیان قوت گرفت. یکی از دیگر مزایا صرافی ” Kraken ” این است که شما می‌توانید میزان سرمایه تان را در واحد های پول مختلف مشاهده کنید.

 

امنیت در صرافی کراکن  Kraken

 تاکنون گزارشی مبنی بر هک و یا مشکلات دیگر از این صرافی گزارش نشده است. یکی از ویژگی‌های خوب این صرافی تایید هویت دو عاملی یا ” 2FA “ می باشد. شما می‌توانید با فعال نمودن این ویژگی امنیت حساب کاربری صرافی خود را تا حد زیادی بالا ببرید. از اقدامات خوب دیگر این صرافی، کلید امنیتی می‌باشد. اگر کلید امنیتی حساب کاربری صرافی خود را فعال کنید، با فراموش نمودن رمز عبور مجدد می توانید وارد حسابتان شوید. پس از تعیین کلید امنیتی ازآن مراقب کنید و در حفظ و همچنین مراقب از آن کوشا باشید.

یکی از مهم ترین راه‌های برقراری امنیت در صرافی این است که خودتان حواستان باشد. هکران در صورتی که نتوانند به صورت کلاه سیاه به شما حمله کنند از راه های دیگر اقدام به انجام این کار می‌کنند. یکی از این نوع کار ها پیاده سازی مهندسی اجتماعی بر روی شما می‌باشد.  این کار اینگونه انجام می‌شود که آنها از خودتان گذرواژه هایتان را دریافت می‌کنند. پس در نتیجه یکی از راه های مراقب از حساب محافظت کلامی خودتان می‌باشد.

 

کارمزد صرافی کراکن Kraken

کارمزدهای این صرافی متغیر است و تقریبا می‌توان گفت چیزی حدود 0.03 درصد الی 0.13 می باشد. تقریبا می‌توان گفت که مقدار کارمزدی که این صرافی از شما کم می‌کند نسبت به بعضی از صرافی‌ها کمتر است.

 

کشورهایی که صرافی کراکن پشتیبانی می‌کند

صرافی کراکن، یک صرافی جهانی بیت‌کوین است و از اکثر کشورها از جمله ساکنان کشورهای اروپایی به همراه ساکنان ایالات متحده، کانادا و ژاپن پشتیبانی می‌کند.

 

معاملاتی که صرافی کراکن پشتیبانی می‌کند

معاملات حاشیه ای و معاملات آتی در دسترس است.

 

 معاملات مارجین و آتی :

کراکن معاملات حاشیه ارزهای دیجیتال را با حداکثر اهرم 5 برابر ارائه می‌دهد.

معاملات فارکس :

به غیر از معاملات ارزهای دیجیتال، می توانید ارز فیات خود را به یکی از شش ارز فیات پشتیبانی شده دیگر مبادله کنید.

 

ارزهایی که صرافی کراکن پشتیبانی می‌کند

یکی از اساسی‌ترین خدمات صرافی کراکن، تبدیل ارزهای فیات مانند USD، دلار کانادا، یورو و GBP به ارزهای دیجیتال و همچنین تبدیل ارزهای دیجیتل، به یکدیگر است. علاوه بر 50 ارز دیجیتال، از 3 مارس 2021 صرافی Kraken از دو ارز دیجیتال Ocean Protocol (OCEAN) و Energy Web Token (EWT) پشتیبانی کرده و شرایط خرید و فروش این دو ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم کرده است.

 

کراکن به کاربران امکان معامله با این ارزهای فیات را می‌دهد:

دلار آمریکا (USD)

ین ژاپن  (JPY)  

دلار کانادا (CAD)

پوند انگلیس (GBP)

یورو (EUR)

دلار استرالیا  (AUD)

فرانک سوئیس (CHF)

روش‌های سپرده‌گذاری در صرافی کراکن

طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سپرده گذاری ارزی فیات، از جملهSEPA ، ACH  و انتقال وجه الکترونیکی در صرافی کراکن  وجود دارد.

 

حجم معاملات در صرافی کراکن

صرافی Kraken از نظر حجم معاملات در رتبه چهارم صرافی‌های برتر کوین مارکت کپ قرار دارد. کراکن دارای نقدینگی بسیار خوبی است زیرا میانگین حجم روزانه آن حدود 45 میلیون دلار است بنابراین اگر می خواهید مقادیر زیادی بیت‌کوین بخرید، صرافی کراکن  گزینۀ خوبی است. این می‌تواند نشان از محبوبیت این صرافی نسبت به  سایر رقبای خود دارد.

 

مزایا و معایب صرافی کراکن

مزایا

  • پلتفرم صرافی کراکن ایمن بوده و هزینه‌های کارمزد آن در مقایسه با صرافی‌های دیگر مانند صرافی کوین ‌بیس کمتر است.
  • امکان انجام معاملات مارجین و معاملات آتی برای شهروندان آمریکایی مهیاست.

 

 

معایب

  • صرافی کراکن لازم است تا رابط کاربری و ظاهر پلتفرم خود را تغییر دهد.
  • ثبت حساب‌های جدید (تأیید کامل) ممکن است تا یک هفته به طول بیانجامد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.