کنسول‌های PS4 ضبط شده در اوکراین کوین‌های بازی فیفا را تولید می‌کرده‌اند، نه ارزهای دیجیتال

هفته گذشته، در ایرانیتال به نقل از کوین‌تلگراف گزارشی از توقیف 3800 کنسول پلی‌استیشن را که گفته می‌شود برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شدند، منتشر کردیم.

این کنسول‌های بازی مصادره شده از جمله تجهیزات سخت افزاری کشف شده توسط مقامات اوکراین در هنگام یورش به یک مزرعه ماینینگ متهم به دستکاری در کنتورهای برق برای سرقت برق از شبکهٔ محلی بودند. بر اساس گزارش‌های اولیه کنسول‌های PS4، کارت های گرافیک، واحدهای پردازشی و سایر سخت افزارهایی که در محل حادثه کشف شدند برای عملیات غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌شدند.

اما طبق تحقیقاتی که توسط نشریهٔ تجاری اوکراینی دلو (Delo) انجام شد، از کنسول‌های پلی‌استیشن توقیف شده برای تولید کوین‌های مربوط به بخش “FIFA Ultimate Team”  (FUT) بازی ویدیویی فیفا استفاده می‌شده‌اند.

بازیکنان معمولاً باید با برنده شدن در مسابقات فوتبال در این بازی، کوین FUT را بدست آورند، اما گفته می‌شود که این مزرعه انواع مختلفی از این آیتم‌های داخل بازی را تولید می‌کرد و به فروش می‌رساند.

با این حال دلو اعلام کرده است که سازمان خدمات سری اوکراین باید صحت این یافته‌ها را تایید کند.

گفتنی است که استفاده از سخت افزارهای بازی برای استخراج ارزهای دیجیتال چیزی ناشناخته نیست که به کمبود واحد پردازش گرافیک (GPU) برای کاربران استخراج غیر ارز دیجیتال منجر می‌شود.

 

منبع  cointelegraph.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.