پلیس انگلیس به دنبال قانونی برای مسدود کردن کیف پول‌های ارزهای دیجیتال است

پلیس انگلیس، در حال لابی با دولت برای تغییر قوانینی است، که به آنها اجازه می‌دهد کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را، مسدود کنند.

کارآگاهان اسکاتلندیارد، می‌گویند قوانین کنونی مسدودسازی حساب‌ها، به آنان اجازۀ مسدود کردن کیف پول‌های ارز دیجیتال را نمی‌دهد و همین مسأله باعث شده است تا پلیس نتواند جلوی انتقال وجوه توسط تبهکاران را بگیرد.

میک گالاگر، کارآگاه بازنشسته پلیس متروپولیتن لندن، به نشریه تایمز در این باره گفته است: قوانین مرتبط با مسدود کردن دارایی‌ها منسوخ شده است و به همین دلیل پلیس نمی‌تواند به راحتی ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین را توقیف و مسدود کند. وی که 37 سال را در پلیس متروپولیتن گذراند، در پایان ماه گذشته بازنشسته شد.

وی افزود: “گفتگوهایی كه ما انجام می‌دهیم این است كه چگونه ارزهای دیجیتال را، با همان روشی كه دربارۀ جرم مبتنی بر پول نقد داریم همسو كنیم؛ با اشاره به اینكه ارز دیجیتال نامرئی است، فوری است و در سراسر جهان می‌چرخد.

او می‌گوید باید تمام قوانین مرتبط با پولشویی که دربارۀ پول نقد و سایر دارایی‌ها اجرا می‌شوند درباره ارزهای دیجیتال هم اجرا شوند. اما چون قانون از کلمه “حساب” استفاده کرده است، پلیس نمی‌تواند ارزهای دیجیتال را مسدود کند؛ چرا که ارز دیجیتال در کیف پول نگهداری می‌شود.

 گالاگر معتقد است برای اجرا شدن صحیح قانون، تنها کافی است کلمه کیف پول به متن قانون اضافه شود.

 

منبع: //news.bitcoin

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.