ویتالیک بوترین از نقص برنامه ایلان ماسک برای افزایش مقیاس‌پذیری دوج کوین می‌گوید

ویتالیک بوترین از نقص برنامه ایلان ماسک برای افزایش مقیاس‌پذیری دوج کوین می‌گوید

بنیانگذار اتریوم ویتالیک بوترین، مقاله ای طولانی درباره محدودیت مقیاس پذیری بلاکچین را منتشرکرده و از ادعاهای ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در این زمینه انتقاد کرده‌است.

این مقاله که روز یکشنبه در وبلاگ شخصی بوترین منتشر شده‌است، بر تقابل بین تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری در ساخت شبکه های بلاکچین تأکید دارد. این مقاله در پاسخ به توئیت ایلان ماسک در تاریخ 15 مه منتشر شده‌است که ادعا می کند دوج کوین اگر تلاش کند تا اندازه بلاکچین خود را 900 درصد افزایش دهد، می‌تواند از بیت کوین پیشی بگیرد. بوترین بر این مشکل تأکید کرد که “دستیابی به افزایش قابل توجه مقیاس پذیری و توان عملیاتی بدون منجر شدن به متمرکز شدن شدید و به خطر انداختن خصوصیات اساسی ایجاد کننده یک بلاکچین”، امری غیر ممکن است و از این طریق پیشنهاد ماسک را به چالش کشید. ویتالیک بوترین بر لزوم تمرکززدایی برای رفع خطر آسیب پذیری در شبکه و محافظاتی که شبکه در برابر حملات دارد، تأکید کرد. وی افزود تمرکز زدایی بدون قابلیت کاربران عادی برای اجرای نود‌ها به طور آزادانه، امکان پذیر نیست.

خالق اتریوم همچنین توضیح داد که افزایش ۱۰ برابری پارامترها اگرچه ممکن است از نظر تئوری جالب باشد، اما موجب کاهش امنیت بلاک چین می‌شود.

منبع cointelegraph

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.