وزیر اقتصاد و دارایی ایران: دولت نمی تواند مانعی در برابر فن آوری‌های ارز‌دیجیتال باشد

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی ایران، فناوری های جدید، از جمله استخراج ارزهای دیجیتال و بلاکچین، به ایران کمک کرده است تا بودجه خود را افزایش دهد و در برابر تحریم های خارجی مقاومت کند. این مقام عالی رتبه معتقد است که دولت نمی‌تواند برای مدت طولانی در پیشرفت آنها دخالت کند.

 

فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران، اخیراً اظهار داشت که طی چند سال گذشته تهران به رسیدن به اهداف مالیات بر درآمد خود نزدیکتر شده است. وی ابراز کرد که به کار گیری این فن آوری‌های جدید حدود یک سوم رشد درآمد بودجه را باعث شده است. دژپسند در ادامه توضیح داد:

بلاکچین در چهار سال آینده 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد. با افزایش مصرف برق، ما استخراج ارزهای دیجیتال را محدود کردیم، در حالی که در دراز مدت نمی‌توانیم مانع توسعه این فناوری باشیم.

اشاره وزیر اقتصاد به ممنوعیت موقتی استخراج ارزهای دیجیتال به دلیل کمبود برق در کشور بود. استخراج این کوین‌ها به دلیل بالا بودن قیمت ارزهای دیجیتال و ارزانی برق در ایران رونق گرفته است. اما دولت مصرف بیش از حد برق خود را همراه با خشکسالی امسال دلیل اصلی خاموشی در بسیاری از شهرها می داند. مقامات تخمین زده‌اند که ماینر‌های مجاز و غیرقانونی روی هم رفته روزانه حدود 2300 مگاوات انرژی مصرف می‌کنند.

به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران، معاملات تجارت آنلاین بین تاریخ 20 مارس تا 21 سپتامبر 2020، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، چهار برابر افزایش یافته است. در همین حال، تعداد مجوزهای تجارت آنلاین تازه صادر شده سه برابر شده است زیرا مشاغل سنتی در تلاشند تا به سوی فروش مبتنی بر وب و منطبق با تغییر عادات خرید ایرانیان حرکت کنند.

دژپسند در ادامه تأکید کرد: ایران با به کارگیری همه این فناوری های جدید تا حد زیادی توانسته است در برابر تحریم‌های اقتصادی اعمال شده توسط ایالات متحده مقاومت کند. این تکنولوژی‌ها همچنین از شاخص های بازار سرمایه ایران پشتیبانی کرده و در نبرد با بیماری همه گیر ویروس کرونا کمک کرده‌اند.

 

منبع bitcoin.com

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/iranital/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427