مهاجمان باج افزاری امسال معادل 33 میلیون دلار بیت‌کوین باج گرفته‌اند

داده‌های رنسوم ور (Ransomwhere) نشان می‌دهد هکرهایی که در پشت حملات باج افزاری قرار دارند، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۳ میلیون دلار بیت کوین باج گرفته‌اند.

اگر گروه روسی زبان جرایم اینترنتی به نام REvil بتواند 70 میلیون دلار درخواستی خود را از حدود 200 شرکت آمریکایی که در اوایل ماه جاری مورد حملهٔ گستردهٔ باج افزاری این گروه قرار گرفته‌اند، دریافت کند این رقم می‌تواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.

این گروه هکری مسئول یک سوم کل باج افزارها در سال جاری است، چرا که قربانیان آن 11.3 میلیون دلار بیت کوین به این هکرها تا کنون پرداخت کرده‌اند که بیش از یک سوم کل مبالغ دریافتی را به خود اختصاص داده است. آن‌ها حالا دومین گروه تبهکار باج افزاری از نظر میزان درآمد در کل تاریخ هستند.

اما رتبهٔ اول لیست رنسوم ور گروهی دیگر به نام مایلتو/ نت‌واکر (Mailto/Netwalker) است که تاکنون توانسته از حملات باج افزاری ۲۷.۹ میلیون دلار درآمد داشته باشد که ۵.۷ میلیون دلار آن مربوط به سال ۲۰۲۱ است.

گفتنی است که پلت‌فرم Ramsomwhere یک ردیاب پرداخت‌های باج افزار با بازپرداخت گسترده و پرمصرف است که هفته گذشته توسط جک کبل راه اندازی شده است. وی یک محقق امنیتی است که به آژانس امنیت سایبری ایالات متحده برای تأمین امنیت سیستم‌های انتخاباتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 کمک کرده است.

لازم به ذکر است که تبهکاران اینترنتی برای دریافت مبالغ در خواست شده خود، بیشتر اوقات از بیت کوین استفاده می‌کنند که میزان آن در کل تاریخ به گزارش رنسوم ور، از 60 میلیون دلار تجاوز کرده است.

 

منبع  decrypt.co

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.