محققان آمریکایی دو پیشنهاد برای تنظیم مقررات استیبل‌کوین‌ها پیشنهاد دادند

پروفسور ییل، گری بی گورتون و جفری ژانگ از اعضای هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو، نویسندهۀمقاله ای 49 صفحه‌ای به نام “Taming Wildcat Stablecoins” هستند.

گورتون و ژانگ، استدلال می‌كنند كه استیبل‌کوین‌ها، وسیله ‌ای مناسب برای مبادله نیستند زیرا همیشه در سطح مقبول پذیرفته نمی‌شوند.

تحقیقات مداوم فدرال رزرو در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC، گسترش یافته است. در چنین شرایطی که فدرال رزرو آمریکا مطالعات خود را درباره ارزهای دیجیتال بانکی ادامه می‌دهد، پژوهشگران آن، دو پیشنهاد درباره تنظیم مقررات استیبل کوین‌ها ارائه داده‌اند.

آنها به این نتیجه رسیدند که سیاست‌گذاران دو حق انتخاب در این زمینه دارند؛ استیبل‌کوین‌ها را معادل پول عمومی در نظربگیرند یا اینکه با معرفی ارز دیجیتال ملی بر استیبل‌کوین‌ها مالیات وضع کنند.

در صورت انتخاب گزینه نخست، دولت می‌تواند تعیین کند که استیبل‌کوین‌ها از طریق بانک‌های بیمه‌شده صادر شوند یا اینکه برای آنها وثیقه اخذ شود و در فدرال رزرو نگهداری شوند.

از 19 ژوئیه،  جلسه کارگروه بازارهای مالی ریاست جمهوری آمریکا درباره استیبل‌کوین‌ها از امروز و به ریاست جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، شروع می‌شود.

این درحالی است که جرمی پاول، رئیس صندوق فدرال، خواستار مقررات سختگیرانه دارایی مانند Tether (USDT) است. پاول در شهادت خود در مجلس نمایندگان در 14 ژوئیه، اظهار داشت که ارزهای دیجیتال به دلیل بی ثباتی شدید قیمت، به زودی به دنیای پرداخت نمی پیوندند.

 

منبع: cointelegraph

برچسب‌ها

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.