ماینرها در قزاقستان باید متناسب با قیمت بیت کوین مالیات بپردازند

پس از سرکوب فعالیت‌های استخراج بیت‌ کوین در چین، قزاقستان کشوری جذاب برای استخراج‌کنندگان این ارز دیجیتال به حساب می‌آمد، اما اکنون به نظر می‌رسد به‌دنبال ایجاد ‌سیاست مالیاتی جدیدی است که تأثیر منفی بر این صنعت می‌گذارد.

در روز 14 آوریل، وزیر اقتصاد قزاقستان، علی‌بیک کوانتیروف، در یکی از جلسات دولت گفت که تیم او در حال کار بر روی یک طرح مالیاتی است که پرداخت مالیات استخراج ارزهای دیجیتال متناسب با قیمت کوین مورد نظر باشد. بر اساس بیانیه کوانتیروف، این کار به کشور در جمع‌آوری مالیات‌ها کمک می‌کند و باعث افزایش بودجه دولتی می‌شود. اما این تصمیم می‌تواند منجر به این شود که بسیاری از ماینرها به فعالیت در کشورهای دیگر مانند السالوادور روی بیاورند. در السالوادور مالیات ماینینگ 10 درصدی به‌صورت ارز فیات و برای تامین مالی ساخت‌و‌ساز و خدمات بیت کوین سیتی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که پیش‌تر قزاقستان از ارائه یکی از ارزان‌ترین برق‌‌ها برای استخراج در جهان به وضع مالیات 20 سنت در هر کیلووات ساعت برای ماینینگ روی آورد و در عرض یک ماه هزینه مصرف برق را ده برابر کرد. دلیل آن را نیز افزایش تصاعدی مصرف برق و کمبود منابع کافی برای تأمین برق مصرفی آن‌ها عنوان کرده است.

 

منبع  cryptopotato.com

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.