سرمایه‌گذاری در شیبا اینو یا کاردانو؟

کاردانو و شیبا اینو دو ارز دیجیتال معروف در دنیای کریپتو هستند، اگرچه این آلت‌کوین‌ها از نظر توسعه بلاکچین و ارزش بازار رقابت تنگاتنگی دارند. طبق سایت رتبه‌بندی کوین‌کگو (CoinGecko)، کاردانو و شیبا اینو هردو در بین پانزده ارز دیجیتال بازار قرار دارند. دستاوردهای این دو ارز دیجیتال باعث شده که سرمایه‌گذاران در داخل و خارج از فضا به بحث بپردازند که کدام ارز دیجیتال برتری دارد.

شیبا اینو

در طول هفته گذشته، شیبا اینو با معرفی تکنولوژی متاورس و توکن‌های غیرمثلی خود، توجه افراد در این عرصه را به خود جلب کرد. گفتنی است که شیبا اینو با شرکت هاوت کوچر برند (Haute couture brand) یک کمپین به نام “د لجند لایو فوراور” (The Legends Live Forever) برای راه‌اندازی ۱۰ هزار توکن‌ غیرمثلی همکاری کرده است.

کاردانو

از طرف دیگر کاردانو با ارزش بازار بیش از ۳۰ میلیارد دلار، مقاومت خوبی در برابر بازار نزولی و قرمز داشته است. شرکت اصلی کاردانو (IOHK) با همکاری تیم توسعه این شبکه درحال ساخت هارد فورک وسیل (Vasil) هستند. به گفتهٔ چارلز هاسکینسون، این هارد فورک، تاثیر به‌سزایی در بهبود عملکرد کاردانو خواهد داشت. در حال حاضر شیبا اینو با ارزش بازار بیش از ۱۴ میلیارد دلار، به قیمت ۰.۰۰۰۰۲۵ دلار معامله می‌شود.

برخلاف بازار منفی این روزها، هر دو این آلت‌کوین‌ها همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. شبکهٔ کاردانو بیش از ۳.۲ میلیون کیف‌پول فعال در سراسر جهان دارد. این حجم عظیم کیف‌پول‌ها دلیلی بر این است که کاردانو همچنان به نفع سرمایه‌گذاران در سطح جهانی ادامه می‌دهد. اخیراً قیمت این ارز دیجیتال به بیش از ۰.۹  دلار رسیده است.

با این وجود، هر دو این ارزها  از نظر توسعه بلاکچین پتانسیل بسیار بالایی دارند. از این رو، انتخاب و سرمایه‌گذاری در کاردانو یا شیبا اینو تنها انتخاب تریدرها و سرمایه‌گذاران خواهد بود. توصیه می‌شود که قبل از سرمایه‌گذاری روی هرکدام از این درایی‌ها، ابتدا آگاهی کاملی از آن بدست آورید تا از آسیب‌ها و ضررهای احتمالی جلوگیری شود.

منبع: coinquora

لینک مطلب:

کپی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

مطالب پر بازدید

.